هنری

کار سخت تئاتری ها در شرایط اقتصادی و کرونایی

غزل سلامی زاده، کارگردان نمایش «پات» در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره موضوع این نمایش گفت: «پات» داستان یک خانه قدیمی در انگلستان است که هر مستاجری که وارد این خانه می‌شود توسط یک اتفاق مشترک می‌میرد. این نمایش به از دست رفتن فرصت‌ها و اینکه زمان چقدر سریع می‌گذرد و انسان‌ها سریع و جدی می‌میرند اشاره می‌کند.

به گفته این کارگردان، پات در شطرنج به معنای مساوی  است و این مساوی را اگر بخواهیم در زندگی معادل سازی کنیم به معنای «هیچ چاره‌ای نداشتن» است. دلیل نامگذاری این اثر بخاطر چاره نداشتن مستاجران آن خانه در مقابل اتفاقی مشترکی است که برای همه آن‌ها می‌افتد.

 کارگردان نمایش «پات»  درباره فرم اجرای این نمایش توضیح داد: فرم اجرایی این اثر به شکل فانتزی است و کمی هم حالت کمیک دارد و گفتنی است که ما سعی کردیم فیلتر سیاه و سفید بخاطر خاکستری بودن زندگی‌های این مستاجران روی نمایش به صورت زنده اعمال کنیم، دکور این نمایش شبیه نقاشی است و فرم انتزاعی دارد.

طبق گفته این هنرمند، کار کردن تئاتر در  شرایط  کرونا و شرایط اقتصادی فعلی  بسیار سخت شده است. عدم حمایت از ایده‌های جوانان،  نیامدن تماشاچی و صندلی‌های خالی را از مشکلات حال حاضر نمایش‌هایی که اهالی گمنام تئاتر روی صحنه می‌برند دانست.   او از خواسته اش که حمایت از ایده‌های کارگردانان جوان تئاتر است گفت و خواستار سرمایه گذاشتن روی ایده‌های جدید به جای ایده‌های تکراری و کلیشه  شد تا  جوانانی که ایده‌های خوبی دارند به هر قیمتی ایده هایشان را بخاطر عدم بودجه با کیفیت پایین به روی صحنه نبرند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *