🌟 فرهنگی

نمایشی به دنبال انسانیت

میثم ترکمند، نویسنده و کارگردان نمایش «رویای یک نویسنده» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این نمایش گفت: عشق و انتخابات را در این نمایش می‌ببینیم. اینکه انسان‌ها بستگی به شرایطی که در آن قرار می‌گیرند، انتخاب می‌کنند و هیچ کس حاضر نیست در دنیا منافع خودش را زیر سوال ببرد. این نمایش حقیقتی از روح حقیقی، پاک یا شیطانی انسان‌ها است. تمام اعمال انسان‌ها در این دنیا به دلیل حقیقت وجودی خودشان است.

این هنرمند افزود: «رویای یک نویسنده» می‌تواند رویای تمام آدم‌ها باشد، این کار را باید دید و بعد نظر داد. منتقدان و مخاطبان و هر کس که به تماشای این نمایش نشست، لذت برد. نمایش ما کاملا برگرفته از جامعه است؛ یعنی ارتباط مستقیم تئاتر با جامعه را نشان می‌دهد. به نظرم این تئاتر حرف دل مردم را می‌زند. انسان‌ها در بدترین شرایط باید انسانیت را اثبات کنند، یعنی انسان‌ها روح بزرگی دارند و هیچ کس از صداقت و پاکی روح آن‌ها خبردار نیست. نمی‌توان همه آدم‌ها را با ثروت و موقعیت‌های پیش رو آن‌ها قرار داد. روح پاک انسان‌ها مقدس‌تر بر همه چیز است.

نمایش «رویای یک نویسنده» / تکمیل نشده است

وی درباره تمرین کردن در شرایط کرونا بیان کرد: تمرین کردن در شرایط کرونا فاجعه است. ضربه‌ای که کرونا به تئاتر زد فکر نکنم به هیچ صنف دیگری زده باشد؛ سالن‌های تئاتر یک روز کار می‌کردند و روز بعد دوباره تعطیل می‌شدند و در این میان تماشاگران خود را از دست می‌دادند.  این عشقی در دل ماست که در این اوضاع اجرا کنیم و تماشاگر نمایشمان را ببیند و با جان و دل از آن حمایت کند.

نمایش «رویای یک نویسنده» به نویسندگی و کارگردانی میثم ترکمند تا روز جمعه از ساعت ۸ تا ۹ شب در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *