11111111111 پیشکسوتان در بازگرداندن مخاطب به سالن‌های تئاتر بسیار موثر هستند – معرف
🌟 فرهنگی

پیشکسوتان در بازگرداندن مخاطب به سالن‌های تئاتر بسیار موثر هستند

کیمیا گیلانی بازیگر تئاتر و سینما، نویسنده و مجری درباره فعالیت هنری اخیر خود به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر اجرای یک برنامه زنده از شبکه دو را برعهده دارم. در نتیجه فعلا برای کار در تئاتر فرصت نمی‌کنم. کما اینکه بازی در تئاتر را دوست دارم و پیشنهاد هم داشته ام. همچنین در یک فیلم سینمایی بازی می‌کنم که به دلیل تعطیلات کرونایی و امکان به تعویق افتاد کار بعدا اطلاعات این فیلم را اعلام می‌کنم.

وی درباره تعطیلات مشاغل هنری مطرح کرد: در خصوص تعطیلی مشاغل باید بگم حوزه‌ای مثل تلویزیون و در کل صدا و سیما تعطیلی ندارد. همچنین سینما و سریال‌ها هم می‌توانند به نحوی خودشان را نجات دهند؛ بنابراین بیشترین حوزه‌ی هنری که از تعطیلات آسیب دید تئاتر است. با وجود اینکه تئاتر در جامعه بسیار موثر است.

گیلانی با اشاره به بیکاری هنرمندان تئاتر بیان کرد: مشکلات و معضلات یکی، دو تا نیستند. با این وجود کرونا نیز به مشکلات اهالی هنر اضافه شد؛ بنابراین تعداد زیادی از هنرمندان بیکار و خانه نشین شدند. در نتیجه تامین معاش آن‌ها با مشکلی جدی رو به رو است. امیدوارم هر چه سریع‌تر این بحران را پشت سر بگذاریم و شاهد تئاتر‌های فاخر روی صحنه باشیم.

وی درباره حضور پیشکسوتان در نمایش‌ها اظهار کرد: پیشکسوتان در بازگرداندن مخاطب به سالن‌های تئاتر بسیار موثر هستند. نه صرفا جذب مخاطب بلکه حضورشان به افراد تازه وارد در این حوزه قوت قلب می‌دهد و بسیار کمک کننده است. در نتیجه با حضورشان کیفیت کار‌ها بالا می‌رود؛ حضور افراد پیشکسوت برای مخاطب تداعی کننده برخی خاطرات نوستالژی‌ها است در نتیجه مخاطب بیشتری برای دیدن نمایش جذب می‌شوند.

گیلانی درباره حضور سلبریتی‌های سینمایی در صحنه تئاتر خاطر نشان کرد: موافق هستم؛ زیرا هر کسی در هر زمینه‌ای که می‌تواند موافق باشد باید حضور داشته باشد. همچنین از هرعاملی که بتواند برای تئاتر مخاطب بیشتری جذب کند باید استفاده کرد. البته برخی از هنرمندان تئاتری از این موضوع ناراحت هستند. زیرا در برخی از مواقع سلبریتی‌ها درتئاتر حضور دارند، اما از تئاتری‌های با استعداد در سینما استفاده نمی‌شود.

این بازیگر جوان در پایان تصریح کرد: به غیر از مشکلات گفته شده اگر کمی به تئاتر رسیدگی شود از لحاظ تهویه سالن ها، ظریفت‌ها، راحتی صندلی‌ها و حتی سن اجرا برای بازیگران می‌توانیم شاهد نمایش‌های قوی‌تر و بهتری باشیم. تئاتر مهد پرورش هنراست امیدوارم که فراموش نشود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *