هنری

اجرای نمایشی برای ادای دین به کادر درمان و مدافعان سلامت

کیانوش ایازی نویسنده و کارگردان نمایش «آن‌ها» در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش و چگونگی پرداخت به آن گفت: این نمایش درباره یک پرستار بخش کروناست که برای نجات مردم تلاش می‌کند. در دو سال اخیر که با کرونا روبرو شدیم، کرونا زندگی ما را تغییر داد. برای همین خواستم ادای دِینی به پرستاران داشته باشم؛ برای نوشتن این نمایشنامه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی دارند رفتم تا تحقیق کنم.

این کارگردان اشاره کرد که پرستار بخش کرونایی ما، همان دهقان فداکار است که در ذهن همه ایرانیان تصویر آن با پیراهنی و مشعلی در دست تداعی شده است. کاراکتر دهقان فداکار همان پرستار است که از چیز‌های ارزشمندش می‌گذرد و شاید من و توی نوعی نتوانیم از این‌ها بگذریم. «آن‌ها» در واقع کسانی هستند که از خود و عزیزانشان گذشته‌اند. 

ایازی طراحی دکور نمایشش را نمادین دانست و تاکید کرد فضایی دکور این نمایش تداعی کننده بیمارستان‌ است و در تمام صحنه سرم آویزان شده که نمادی از بیمارانی است که پرستار به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

«آن ها»
وی درباره نحوه انتخاب بازیگران توصیح داد: به‌علت زمان کم و حضور این کار در جشنواره ایثار، احمد حامدی را برای این نقش استفاده کردم کاراکتری که طوری نقش را بازی می‌کرد که برای مخاطب باورپذیر باشد. از شهلا رحیمی بازیگر نیز به‌خاطر تلطیف فضا تشکر می‌کنم. اصولاً نحوه کار من بدین‌صورت است که مخاطب با پوستر و خلاصه داستان فکر می‌کند که کار به همان صورت است درصورتی‌که وقتی به دیدن نمایش می‌آید، سورپرایز می‌شود. همین الان من به شما گفتم کاراکتر پرستار مرد است و شما فکر کردید زن است. هدف من از نمایش” آن‌ها ” ادای دین به کادر درمان است. برایم ارزشمند بود که دیدم مخاطب درباره این کار صحبت و در فضای مجازی تبلیغش می‌کند.

نمایش «آن ها» حوزه هنری

«آن‌ها» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی است که از روز دوم دی به نویسندگی رها غفاری و کیانوش ایازی و کارگردانی کیانوش ایازی در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرای خود را شروع کرده است. 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *