طرز تهیه خورش آلو اسفناج با مرغ

طرز تهیه خورش آلو اسفناج با مرغ , دستور پخت خورشت آلو اسفناج با مرغ

خورش آلو سافناج یکی از انواع خورش های محبوب در میان ایرانیان است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش آلو اسفناج با مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۵۰ گرم
اسفناج۸۰۰ گرم
تره۲۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
سیر۳ حبه
آلو بخارا۲۰ عدد
آب جوش۳ یا ۴ لیوان
رب انار۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه،به مقدار کافی
زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش آلو اسفناج با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش آلو اسفناج خوشمزه ابتدا اسفناج را همراه با تره می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه اسفناج و تره را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به اندازه درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادمه پیاز را درون تابه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله وقتی پیاز سبک و طلایی شد، نمک و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم، سپس مجددا تفت می دهیم تا خامی زردچوبه گرفته شود. در ادامه اسفناج و تره خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا اسفناج آب بیندازد.

مرحله چهارم

حالا وقتی آب اسفناج کشیده شد و کمی سرخ شد، آن را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید که اسفناج و تره را نباید زیاد سرخ کنید چون طعم شان تلخ می شود. در ادامه یک تابه جدا گانه روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن به همراه زردچوبه درون تابه می ریزیم، سپس تکه های مرغ را درون تابه می چینیم و به صورت یکدست سرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون قابلمه می ریزیم. در ادامه پیاز و سیر را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود، سپس نمک و زردچوبه را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مرغ های سرخ شده را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط اسفناج و تره را به قابلمه حاوی مرغ اضافه می کنیم. در ادامه آب جوش را روی مواد می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا حرارت را بسیار کم می کنیم و اجازه می دهیم مرغ بپزد و خورشت جا بیوفتد. در ادامه درون یک تابه جداگانه مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس برای اینکه آلو بخارا در خورشت له نشود کمی آن را در روغن تفت می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله آلو بخارا را درون تابه می ریزیم، سپس پودر دارچین، فلفل سیاه و رب انار را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس وقتی مرغ نیم پز شد به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا رب انار حل شود.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم خورشت به مدت ۱ ساعت دیگر بپزد تا جا بیفتد. در آخر اگر طعم خورشت شیرین بود بسته به سلیقه خود مقداری آبلیمو به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ۵ دقیقه دیگر روی حرارت جوش بزند.

مرحله یازدهم

توجه داشته باشید که این خورشت به صورت کم آب و غلیظ سرو می شود. در ادامه وقتی خورشت روغن انداخت، حرارت را خاموش می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.