طرز تهیه ته چین لوبیا پلو

ته چین لوبیا پلو , طرز تهیه ته چین لوبیا پلو , دستور پخت ته چین لوبیا پلو

ته چین یکی از مجلسی ترین غذاهای پلویی ایرانی است که در مجالس و مهمانی های مهم از آن استفاده می‌ شود. ته چین از غذا های خوشمزه ای است که با مواد مختلف می ‌توان آن را تهیه کرد. ته چین قالبی را می ‌توان در مهمانی های مهم به صورت تکه ای به عنوان پیش غذا هم سرو کرد. ته چین لوبیا سبز با مرغ و مخلفات کم کالری برای افرادی که رژیم های غذایی خاصی را دنبال می ‌کنند یک وعده غذایی سالم و خوش طعم است. لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K، برای ساختن استخوان هایی قوی بسیار مهم است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین لوبیا پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ته چین لوبیا پلو
پیاز ۱ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
لوبیا سبز نیم پز شده ۲ پیمانه
فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
گلاب یک چهارم پیمانه
ماست چکیده ۱ لیوان
پودر سیر به میزان لازم
برنج دو و نیم پیمانه
روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه ته چین لوبیا پلو

مرحله اول

برای تهیه ته چین خوشمزه با لوبیا پلو در ابتدای کار، پیاز متوسط را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی باریک برش می ‌دهیم و تفت می‌ دهیم و بعد سینه مرغ را به صورت نواری باریک خرد می ‌کنیم و به پیاز اضافه می ‌کنیم.

مرحله دوم

تفت دادن را تا زمانی که رنگ مرغ  تغییر کند ادامه می دهیم، سپس لوبیا سبز از قبل نیم پز شده را اضافه می ‌کنیم. چند دقیقه بعد پودر سیر و زعفران دم شده را اضافه می‌ کنیم. درب قابلمه را یک ربع می‌ بندیم تا سینه مرغ پخته شود.

مرحله سوم

زعفران را با یخ دم می ‌اندازیم تا رنگ بهتری پیدا کند و سراغ درست کردن ته چین می‌ رویم‌. تخم مرغ را به زعفران اضافه می ‌کنیم. گلاب و پودر فلفل سیاه را هم اضافه می ‌کنیم. سپس ۱ الی ۲ دقیقه با همزن دستی می‌ زنیم تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.

مرحله چهارم

بعد ماست چکیده اضافه کرده و دوباره هم می ‌زنیم. اگر زمان داشتیم این مواد را یک ساعت داخل یخچال قرار ‌دهیم تا مزه مواد به خورد هم برود. برنج را آبکش می ‌کنیم، آب آن که خوب خارج شد، به مواد اضافه می ‌کنیم و هم می ‌زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله دو تا سه قاشق غذاخوری روغن مایع و اگر احتیاج به نمک بود مقداری نمک اضافه می ‌کنیم. در ادامه کف قابلمه را روغن می‌ ریزیم. نصف مواد ته چین را کف قابلمه پهن می ‌کنیم و با کف گیر خوب فشرده می ‌کنیم.

مرحله ششم

سپس مواد میانی لوبیا سبز و سینه مرغ را اضافه می ‌کنیم. یک سانت از اطراف قابلمه فاصله می دهیم تا ته چین از اطراف پاره نشود. سپس برای لایه دوم مابقی مواد را اضافه می ‌کنیم و خوب صاف و فشرده می‌ کنیم.

مرحله هفتم

درب آن را می ‌بندیم و یک ساعت روی شعله گاز قرار می ‌دهیم. یک ربع اول حرارت بالا باشد تا ته دیگ ته چین برشته شود. سپس حرارت را کم می ‌کنیم تا ته چین دم بکشد. در آخر ته چین را به صورت قالبی از قابلمه خارج کرده و سرو می کنیم.