طرز تهیه پیتزا سبزیجات

طرز تهیه پیتزا سبزیجات فست فودی طرز تهیه پیتزا سبزیجات با مرغ بهترین پیتزا سبزیجات طرز تهیه پیتزا گوشت و سبزیجات فیلم طرز تهیه پیتزا سبزیجات طرز تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی طرز تهیه پیتزا سبزیجات در ماهیتابه طرز تهیه پیتزا سبزیجات با بادمجان

در میان غذاهای فست ‌فودی و انتخاب‌ های متنوعی که در این زمینه وجود دارند، پیتزا همیشه حرف اول و آخر را می ‌ز‌ند و طرفدارن پروپا قرصی نیز در میان گروه‌ های سنی مختلف دارد. وقتی حرف از پیتزا به میان می ‌آید، بیشتر افراد ناخواسته به یاد انواع گوشت می ‌افتند. اما باید دانست که پیتزای سبزیجات نیز درست به اندازه‌ انواع دیگر پیتزا خوشمزه است و از نظر سلامتی نیز فواید بی‌ شماری برای بدن دارد. پیتزا سبزیجات، فقط مختص افراد گیاه ‌خوار نیست و مصرف آن در میان افراد گوشت ‌خوار نیز رواج بسیار بالایی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا سبزیجات در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیتزا سبزیجات
نخود فرنگی پخته شده۱ فنجان
ذرت نیم پز۱ فنجان
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
قارچ۶ عدد
سیر یا پیازچه خرد شده۱ عدد
سبزیجات (اسفناج و جعفری) بخار پز۲ قاشق غذا خوری
سبزیجات خشک (اسفناج و ترخون و مرزه و جعفری و کرفس)به مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
ادویه دلخواهبه مقدار لازم
مواد لازم برای سس بشامل
آرد۱ قاشق غذا خولری
شیر۲ فنجان
پنیر پارمزان۳ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم

طرز تهیه پیتزا سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه و مخصوص با سبزیجات در ابتدای کار، یک تابه برداشته و کمی روغن زیتون به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. همه مواد را با روغن زیتون خیلی کم تفت می ‌دهیم، در حدی که خامی مواد گرفته شود.

مرحله دوم

سپس ادویه، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن می‌زنیم. می ‌توانیم کلم بروکلی یا هر چیزی از خانواده سبزیجات که مد نظر است بنا به سلیقه اضافه کنیم. برای تهیه سس بشامل، آرد را بدون روغن درون یک قابلمه کوچک تفت می‌ دهیم تا عطر آرد بلند شود.

مرحله سوم

بعد شیر به دمای محیط رسیده را کم کم اضافه می ‌کنیم تا آرد گلوله نشود. در ادامه وقتی سسی یکدست به دست آمد، پنیر پیتزا و پارمزان را اضافه می ‌کنیم و حرارت را خاموش می ‌کنیم تا حالت کش دار پنیر محفوظ بماند.

مرحله چهارم

نباید بعد از اضافه کردن پنیر زیاد روی حرارت بماند چون کش پنیر از بین می‌ رود. برای تهیه سس قرمز، رب را در کمی روغن تفت می ‌دهیم، یک قاشق آبلیمو و آب اضافه می ‌کنیم و اجازه می ‌دهیم جا بیفتد. روی نان ‌پیتزا یک لایه سس قرمز می ریزیم.

مرحله پنجم

یک قاشق سس بشامل روی آن می ‌زنیم و مواد را روی آن می ‌چینیم و مجدداً یک لایه سس بشامل می ‌ریزیم. چون خواستیم کم پنیر و کمی رژیمی باشد، دیگر پنیر اضافه نکردیم. می توان یک لایه مجدداً پنیر پیتزا هم بریزیم.

مرحله ششم

روی آن ادویه آویشن یا ادویه مخصوص پیتزا می ‌پاشیم. برای نرم شدن بهتر است روی پیتزا آب اسپری کنیم. سپس پیتزا را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار می‌ دهیم. وقتی که روی آن طلایی شد از فر خارج کرده و سرو می کنیم.

مرحله هفتم

نکته پیتزا این است اگر در لایه زیر پنیر کمی روغن بمالیم پنیر کشدارتر می شود. می ‌توانیم از ترکیب پنیر پیتزا و گودا و پارمزان با هم استفاده کنیم. با سس بشامل که پیتزا عالی می‌ شود. حتماً اسپری آب انجام می ‌دهیم و مواد را تا لبه نان می ‌آوریم تا پیتزای زیباتری داشته باشیم.