غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی لیست غذاهای ایرانی ساده پرطرفدارترین غذاهای ایرانی لیست غذاهای ایرانی بدون برنج انواع غذاهای ایرانی با عکس لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج عکس بهترین غذاهای ایرانی لیست انواع غذاهای ایرانی با مرغ لیست غذاهای ایرانی pdf

به دلیل اینکه ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی شامل دسته بندی های بسیار متنوعی می باشند. البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند. در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم. برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید.

لیست کامل از غذاهای ایرانی

شماره ۱

زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد. این غذای خوشمزه برای مهمانی و پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب است.

شماره ۲

لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید.

شماره ۳

عدس پلو علاوه بر اینکه از غذاهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود.

شماره ۴

چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند.

شماره ۵

این شماره هم شباهت زیادی به چلو گوشت دارد. باقالی پلو با ماهیچه هم از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان طرفداران غذاهای پلویی دارد.

شماره ۶

ته چین مرغ هم در دسته بندی غذاهای پلویی قرار می گرد. این غذای خوشمزه هم از پر طرفدارترین غذاهای این دسته بندی محسوب می شود و معمولا در مهمانی ها سرو می شود.

شماره ۷

برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم. خورش قیمه که مانند عدس پلو از غذاهای مناسبتی و نذری نیز محسوب می شود.

شماره ۸

خب نوبتی هم که باشد، دیگر نوبت غذاهای آبکی است و همه ما می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در میان ایرانیان دیزی یا همان آبگوشت است.

شماره ۹

هویج پلو هم از غذاهای فوری و خوشمزه ای است که در دسته بندی غذاهای پلویی و چلویی قرار می گیرد. این غذای خوشمزه، با کمی تغییر تقریبا ورژن محدود شده همان زرشک پلو با مرغ است.

شماره ۱۰

خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد.

غذاهای ایرانی

دوستان گرامی این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد.