علم و تکنولوژی

تاریخ پرتاب موشک SLS تایتانیک ناسا تا تابستان ۲۰۲۲ مشخص نیست

باشگاه خبرنگاران جوان – در حال حاضر، مهندسان ناسا در کنار تیم‌های پیمانکاری، در تلاش هستند تا تمامی آزمایش‌های تشخیص و بسته‌های سخت افزاری موشک SLS را قبل از پرواز آن به سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی انجام دهند.

به نقل از Ars Technica، ناسا در روز چهارشنبه گفت: ما “اواسط فوریه” را برای پرتاب اولیه موشک SLS تایتانیک به سکوی پرتاب در نظر گرفته ایم. این سازمان فضایی، تاریخ جدید پرتاب موشک SLS تایتانیک را پس از اینکه مهندسان و تکنسین‌ها با موفقیت یک کنترلر موتور معیوب را از این موشک عظیم حذف کردند، تعیین کرد.

موشک SLS و سیستم‌های آن پس از رسیدن به سکوی برج پرتاب، تحت “تمرین لباس مرطوب” قرار خواهند گرفت. این عملیات یک آزمایش پویا از پرتابگر را درباره سخت افزار، سیستم‌های زمینی جدید در مرکز فضایی کندی و نرم افزار برای وسیله نقلیه یکپارچه ارائه می‌دهد. در طی این آزمایش، موشک SLS تایتانیک با هیدروژن و اکسیژن مایع تغذیه می‌شود.

گفته شده، ناسا قصد دارد تست لباس مرطوب را در «اواخر فوریه» انجام دهد. پس از آزمایش لباس خیس، موشک SLS برای نصب برخی موارد آتش‌نشانی و آماده شدن برای پرتاب واقعی خود به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه باز می‌گردد.

ناسا می‌گوید: “پس از آزمایش موفق لباس خیس، تاریخ پرتاب موشک SLS را تعیین خواهیم کرد. همچنین اگر از نظر تئوری همه چیز به خوبی پیش برود، SLS در ماه آوریل راه اندازی می‌شود. گفته می‌شود، با توجه به احتمال بروز مشکلات در طول این آزمایش، تاریخ پرتاب موشک SLS و ماموریت بدون خدمه آرتمیس تا تابستان ۲۰۲۲ طول خواهد کشید.”

این احتمال با گزارش Ars در آگوست که بیان کرد: “بهترین سناریو برای پرتاب ماموریت Artemis بهار سال آینده است و تابستان زمان مناسب‌تری برای پرواز آزمایشی موشک SLS خواهد بود”، مطابقت دارد.


بیشتر بخوانید

  • ناسا بالاخره سه لایه از سپر خورشیدی جیمز وب را باز کرد

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *