هنری

نمایشی از قصه دختر بچه‌ای که «به دنبال خورشید» است

باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نادری، کارگردان نمایش «به‌دنبال خورشید» گفت: این نمایش داستان زندگی دختربچه شش ساله‌ای را روایت می‌کند که در عراق با مادرش زندگی می‌کرده و اوایل حمله داعش به عراق، مادرش این دختر را در کمد حبس کرده و داعش مادرش را می‌کشد. نیرو‌های سردار سلیمانی وارد روستا می‌شوند و دختر را نجات می‌دهند.

طبق گفته این کارگردان که با خبرنگار ما گفت‌گو کرده، تا این صحنه از نمایش بر اساس مستندات نوشته‌شده و در خاطرات یکی از هم‌رزمان سردار سلیمانی همچنین اتفاقی ذکر شده‌است و تا این‌جای داستان واقعی بوده است.

این کارگردان همچنین از ادامه داستان که بر اساس تخیلات خود نویسنده است می‌گوید: این دختر بچه وقتی متوجه می‌شود که سردار جانش را نجات داده، همیشه به‌دنبال دیدار با سردار است؛ حتی در سیل خوزستان به اهواز می‌آید تا سردار را ببیند، اما هر جا به‌دنبال دیدن سردار بوده موفق نمی‌شود. تا وقتی‌که سردار شهید می‌شود و برای دیدن او به کرمان می‌آید و نامه‌های بچه‌های عراقی را برای سردار می‌آورد.

نادری درباره طراحی صحنه «به دنبال خورشید»گفت: از بادکنک‌های سفیدی که داخلش گاز هلیوم پرشده برای وصل پاکت‌نامه استفاده کردیم که در پایان، این پاکت توسط بادکنک‌ها به آسمان رفت.

این کارگردان علاقه شخصی‌اش به سردار را یکی از دلایل شرکت در این دوره از جشنواره دانست که طرح این نمایش را یکی از دوستانش پیشنهاد داده است. طبق گفته این کارگردان، چون نمایشنامه «به دنبال خورشید» به دور از شعار‌های کلیشه‌ای بود و همچنین به وجهه مهربانی شخصیت حاج قاسم می‌پرداخت، آن را انتخاب کرده است.

نمایش «به دنبال خورشید» به نویسندگی جلال حسن‎وند با بازیگری نجمه مهرابی و کارگردانی حسین نادری در سومین دوره جشنواره تئاتر سردار آسمانی حضور دارد. این نمایش به‌صورت مونولوگ، تک بازیگری اجرا می‌شود که روز جمعه هفدهم دی ماه در پل طبیعت تهران در ساعت‌های پانزده، شانزده و هفده اجرای خیابانی دارد و یکشنبه و دوشنبه هفته بعد در کرمان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *