🌟 فرهنگی

ناگفته‌های حمید نیلی از تئاتر «آمده بودیم اینجا بمیریم»

حمید نیلی، مدیرعامل تازه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نمايش «آمده بودیم اینجا بمیریم»، کار بسیار شریف و تاثیرگذاری است که ادای دینی به افتخار آفرینان هشت سال دفاع مقدس می‌کند. این نمایش یاد و خاطره روز آزاد سازی خرمشهر را زنده کرد. 

وی درباره تاثیرات بیان وقایع تاریخی و معرفی اسطوره‌ها در تئاتر، بیان کرد: آنچه که باید تاکید کرد نحوه چگونه پرداختن به این اسطوره‌ها در فضای تئاتر است. اسطوره‌هایی داریم که پرتره نگاری آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود. مانند شهید جهان آرا و شهید چمران و کسانی که در این ایام جایشان خالی است و حرف در مورد آنان بسیار است.


بیشتر بخوانید

فرهنگ و هنر باید پیشران اقتصاد باشد


او ادامه داد: به نظر من برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آن به نسل جدید، می‌بایست ابتدا پرتره اسطوره هایمان را معرفی کنیم. ثانیا با قوت و قدرت علامت سوالی بگذاریم که چرا در ۸ سال دفاع مقدس ذره‌ای از خاک کشورمان از دست نرفت و چقدر خون‌ها ریخته شد که ایران بماند.

وی افزود: دامنه مفهوم مقاومت در انجمن تئاتر دفاع مقدس از دوران معاصر و قبل از ۱۳۰۰ دیده شده است. قطعا در دوره معاصر، قله‌های برجسته و تاثیر گذار دیده می‌شود. در یکی از دیالوگ‌های این نمایش، مرد خانواده بیان می کند که همه جا، همیشه و هر زمان، خارج از این مرز به مرز و بوم ایران نگاه داشته اند.

وی در انتها تاکید کرد: همه موضوعات ذکر شده، می‌تواند جزو کار‌هایی باشد که  درام درون آن شکل گرفته است. تئاتر می‌تواند، تاریخ را مطرح کند و نتایج خوبی را دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *