طرز تهیه کیک هویج و دارچین

کیک هویج و دارچین با ماست طرز تهیه کیک هویج و دارچین با شیر کیک هویج و دارچین عالی بدون فر

کیک هویج و دارچین یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هویج و دارچین در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک هویج و دارچین
هویج۳ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد بزرگ
روغن۱ لیوان
شکر دانه ریز۱ و ¾ فنجان
رنده پوست پرتقال½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
دارچین۱  قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آرد۱ و ¾ پیمانه

طرز تهیه کیک هویج و دارچین

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج و دارچین خوشمزه ابتدا هویج ها را به خوبی می شوییم، سپس پوست شان را جدا کرده و به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه هویج خرد شده را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به همراه روغن ، تخم مرغ و رنده پوست پرتقال به مخلوط کن یا میسکر اضافه کرده و مواد را مجددا میکس می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه فر را با ۲۲۰ درجه روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود.

مرحله سوم

حالا مواد میکس شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مواد خشک که شامل آرد، نمک، پودر دارچین و بکینگ پودر می باشد را دو مرتبه الک می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس مواد را مجددا درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را روی مخلوط هویج الک کرده و با لیسک از یک سمت مواد را به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک منسجم و یکدست شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا کره سرد پوشش می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند. در ادامه قالب را درون طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک ۵ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

بعد از گذشت ۵ دقیقه دمای فر را روی ۲۰۰ درجه قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه دیگر درون فر بماند تا به طور کامل بپزد. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج کرده و پس از خنک شدن، به صورت دلخواه برش می زنیم.