هنری

آخر هفته با رادیو فرهنگ همراه باشید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه “با کاروان شعر و موسیقی” به پخش و بررسی تصنیف “بوسه شیرین” اثر جاویدان «زنده یاد جواد بدیع زاده» بر روی شعری از شادروان رهی معیری اختصاص دارد.

این تصنیف سنتی در دستگاه همایون اجرا شده و در سال ۱۳۹۰ در آلبوم قبله آمال محمد منتشری آن را بازخوانی و منتشر کرده است. جواد بدیع‌زاده؛ خواننده، موسیقی‌دان و آهنگساز کشورمان بود.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را یلدا احتشامی با گویندگی مریم واعظ پور تهیه می‌کند که ساعت ۱۲:۲۰از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

بررسی راه‌های تقویت حافظه در جوانه‌های رادیو فرهنگ

مجله «جوانه ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود پنج‌شنبه ۹ دی ماه به موضوع «راه‌های تقویت حافظه» اختصاص دارد.

تمرکز، یکی از مولفه‌های اصلیِ حافظه است. برای اینکه اطلاعات از حافظه‌ی کوتاه‌مدت به حافظه‌ی بلند‌مدت شما منتقل شوند، باید به صورت فعّال و مستمر به این اطلاعات توجه کنید.

گردشگری عنوان دیگری از این برنامه است که این هفته به آشنایی شنوندگان با قنات زارچ از آثار ملی ایران و میراث جهانی یونسکو اختصاص دارد.در بخش بازی بومی محلی نیز یکی از بازی‌های سنتی و اصیل مازندران معرفی می‌شود.

ما میتوانیم بخش دیگری از برنامه «جوانه ها» است که این هفته بهترین راه‌های مطالعه در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.در بخش خوشمزه این برنامه نیز شنوندگان با طرز تهیه غذایی محلی از جنوب کشور آشنا می‌شوند.برنامه “جوانه ها” را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

بررسی چالش‌ها و موانع بازاریابی در “اتاق فرهنگ”

رادیو فرهنگ در برنامه “اتاق فرهنگ” پنجشنبه (۹ دی ماه) برای بررسی چالش‌ها و موانع بازاریابی میزبان اسماعیل نورمحمدی؛ کارشناس بازاریابی می‌شود.

برنامه اتاق فرهنگ با محوریت گفتگو با اصناف فرهنگی در حوزه شعار سال هر هفته پنجشنبه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.این هفته اسماعیل نورمحمدی؛ کارشناس بازاریابی، مهمان برنامه “اتاق فرهنگ” است تا در گفتگو با ایشان چالش‌ها و موانع بازاریابی در اقتصاد بررسی شود.

آخرهفته با رادیو فرهنگ همراه باشید

برنامه “اتاق فرهنگ” به تهیه کنندگی فاطمه حق وردی پنج شنبه ۹ دی ساعت ۲۰:۰۰ روی موج ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

گپی با «محمد تقی جلیلی» در «نام آوران فرهنگ»

محمد تقی جلیلی؛ نقاش و مستند ساز مهمان برنامه «نام آوران فرهنگ» پنجشنبه ۹ دی ماه راینو فرهنگ است.برنامه «نام آوران فرهنگ» که به معرفی مفاخر حوزه ادب و هنر گفتگو با آن‌ها اختصاص دارد این هفته میزبان محمد تقی جلیلی؛ نقاش و مستند ساز می‌شود.محمدتقی جلیلی؛ نقاش، مستندساز، دستیار کارگردان، طراح صحنه و لباس و برادر بوالفضل جلیلی است.

آخرهفته با رادیو فرهنگ همراه باشید

«محمدتقی جلیلی» در آثاری همچون «چرخ»، «رقص خاک»، «گال»، «ابجد» به عنوان «طراح صحنه»، «طراح لباس»، «دستیار کارگردان» حضور داشته است.برنامه «نام آوران فرهنگ» پنجشنبه ها، به تهیه کنندگی رکسانا حمیدی و اجرای کارشناسی علی عظیمی نژادان ساعت۲۱:۰۰ از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

نغمه‌ای جاویدان از «عبدالحسین مختاباد» در رادیو فرهنگ

در برنامه «نغمه‌های جاویدان» رادیو فرهنگ، جمعه ۱۰ دی ماه اثری از عبدالحسین مختاباد پخش می‌شود.برنامه “نغمه‌های جاویدان» با موضوع آشنایی با زندگی خوانندگان و شیوه خواندن آنها، پخش موسیقی و ترانه و تصنیفی از آن‌ها و معرفی اثر همراه با نام شاعر و نوازندگان جمعه‌ها روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

آخرهفته با رادیو فرهنگ همراه باشید

نگاهی به تعامل اسلام در مسیحیت در «قلب فرهنگی» رادیو فرهنگ

برنامه «قلب فرهنگی» جمعه ۱۰ دی ماه به چگونگی تعامل بین اسلام و مسیحیت و مساله ظهور منجی اختصاص دارد.در برنامه «قلب فرهنگی» این هفته به مناسبت ایام کریسمس و فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، حجت الاسلام «ده دست» به عنوان کارشناس مذهبی بر اساس آیه ۴۶ سوره عنکبوت به موضوع تعامل بین اسلام و مسیحیت می‌پردازد.

آخرهفته با رادیو فرهنگ همراه باشید

همچنین در بخش اطلاع رسانی از فعالیت‌های ستاد‌های ائمه جمعه حجت‌الاسلام والمسلمین بوژمهرانی از فعالیت‌های ستاد نماز جمعه جوین استان خراسان رضوی و همچنین حجت الاسلام نکونام امام‌جمعه شهرکرد از وضعیت و برنامه‌های ستاد برگزاری نماز جمعه و‌فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی آن مطالبی را بیان کرد.

مجله‌ی رادیویی «قلب فرهنگی» ویژه نماز جمعه که به صورت زنده هر جمعه پخش می‌شود کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که ساعت ۱۱:۳۰ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

کتاب «مبانی عرفان و تصوف» در «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ ورق می‌خورد

برنامه «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ جمعه ۱۰ دی ماه به معرفی و بررسی کتاب «مبانی عرفان و تصوف (رشته زبان و ادبیات فارسی)»؛ نوشته قاسم انصاری اختصاص دارد.

آخرهفته با رادیو فرهنگ همراه باشید

برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد. این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

معرفی مساجد فعال کشور در برنامه «بچه‌های مسجد» رادیو فرهنگ

«بچه‌های مسجد» برنامه‌ای جدید از رادیو فرهنگ است که به معرفی مساجد کشور و اطلاع رسانی از فعالیت‌های فرهنگی مساجد اختصاص دارد.به منظور معرفی مساجد فعال کشور، برنامه «بچه‌های مسجد» هر جمعه از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.این برنامه با روایت راضیه گرد کاهد و گزارش حمیرا فراتی و تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر به فرهنگ سازی درباره فعالیت‌های مساجد و کارکرد فرهنگی و مذهبی این پایگاه عظیم انسان سازی اختصاص دارد.

آخرهفته با رادیو فرهنگ همراه باشید

«بچه‌های مسجد» به همت گروه تاریخ و اندیشه تولید می‌شود و جمعه‌ها ساعت ۱۷:۴۵ به مدت ۱۵ دقیقه روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز همراه شنوندگان رادیو فرهنگ است.در برنامه این هفته «بچه‌های مسجد» شنوندگان با تاریخچه و فعالیت‌های مسجد جامع شهرک قدس تهران آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *