هنری

با ۱۹۵ برنامه تدارک ویژه رادیو در آستانه نهم دی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۱۹۵ برنامه، ۸۶ عنوان و به مدت ۵۶ ساعت و ۱۵ دقیقه به موضوع ۹ دی می‌پردازند که از این میزان برنامه، ۳۰ برنامه در قالب ۱۴ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۴۳ دقیقه به صورت ویژه، خواهد بود.

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله شده است. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) را شاد کردند.

رسانه ملی و به پیروی از آن معاونت صدا برای زنده نگه داشتن خاطره این روز بزرگ و الگوسازی از بصیرت ولایت فقیه برای این روز برنامه ریزی ویژه دارد. در همین راستا شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۱۹۵ برنامه، ۸۶ عنوان و به مدت ۵۶ ساعت و ۱۵ دقیقه به موضوع ۹ دی بپردازند که از این میزان برنامه، ۳۰ برنامه در قالب ۱۴ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۴۳ دقیقه به صورت ویژه، خواهد بود.

فعالیت‌ها و اقدامات شبکه‌های رادیویی:

اقتصاد:

رادیو اقتصاد تعداد ۴ برنامه را در قالب ۴ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه پیش بینی کرده است.مجله رادیویی «روز از نو» در قالب متن، موسیقی و گفت‌وگو، «طلوع بی پایان» هم به نقش مردم در حماسه ۹ دی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و وظیفه مسئولان در برابر حمایت مردم از نظام، بازگویی سند پر افتخار مردم ایران در خلق حماسه ماندگار می‌پردازند.

ایران:

رادیو ایران تعداد ۱۶ برنامه را در قالب ۲۶ عنوان و به مدت ۸ ساعت و ۱۲ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه به صورت ویژه است.

مجله رادیویی «شکوه بصیرت» نهم دی ماه به طور زنده با موضوع شکوه و عظمت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و پوشش گردهمایی نهم دی ماه پخش می‌شود. همچنین مستند «ویژه روز بصیرت» هشتم دی به موضوع بحث بصیرت و همراهی و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی و پیوند ناگسستنی مردم با امامت و حفظ ارزش‌های انقلاب اختصاص پیدا می‌کند.

ایرانصدا:

رادیو ایرانصدا تعداد ۶ برنامه را در قالب ۲۰ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۵۵ دقیقه پیش بینی کرده است.

برنامه گفت‌وگو محور «ایرانی که دوباره هم دل شد» با موضوع دختر بچه‌ای است که قصد دارد برای مدرسه اش در خصوص واقعه نهم دیماه داستانی بنویسد و برای اینکه اطلاعات کاملی به دست آورد سعی می‌کند از مادرش اطلاعات کاملی بدست بیارود.

مجموعه موسیقی‌های ویژه مبارزه با فتنه و دوستی با ایران زمین در پادکستی در ساختار آوایی پخش می‌شود. همچنین در ساختار‌های گفت‌وگو محور «کتاب جشن خرگوش ها»، «ملکه موش ها» و «بازیِ بازها» داستانی متفاوت با رویکرد جنایت امریکا و استعمار پیر انگلیس و توطیه‌های آنان را نشان می‌دهد.

پیام:

رادیو پیام تعداد ۸ برنامه را در قالب ۳۸ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه به مدت ۲۳ دقیقه به صورت ویژه است.

این شبکه رادیویی در قالب ساختار‌های نوین دو برنامه «پیام بصیرت» و «پیام ولایت» را با موضوعات سخنان بزرگان در خصوص حماسه ۹ دی و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت افزایی روانه‌ی آنتن می‌کند.

مجله رادیویی «موسیقی ویژه» نیز به پخش موسیقی‌های مرتبط با موضوع ۹ دی می‌پردازد.

تهران:

رادیو تهران تعداد ۶ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۵ ساعت و ۳۵ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۳۰ دقیقه به صورت ویژه است.

آیتم ویژه در برنامه حکیمیه در ساختار گفت‌وگو محور، بسته ویژه سخنرانی رهبری در باره بصیرت است.

جوان:

رادیو جوان تعداد ۶ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت ویژه است.

این شبکه رادیویی دو مستند را با موضوعات «مروری بر بیعت مردم با ولایت» و «نگاه تاریخی به واقعه ۹ دی و اتفاقاتی که منجر به این رویداد شد» را تهیه و تولید نموده است.

برنامه گفت‌وگو محور «آن سوی مه» به اتفاقات پشت پرده واقعه ۹ دی می‌پردازد.

سلامت:

رادیو سلامت تعداد ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۵۵ دقیقه پیش بینی کرده است.

مجله رادیویی «خونه زندگی» در قالب مصادیقی همچون پدرم همواره مقتدرانه در تصمیمات زندگی عمل می‌کند به این مهم می‌پردازد.

صبا:

رادیو صبا تعداد ۳ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت به صورت ویژه است.

مستند «درخشش ایران» در مورد وقایع ۹ دی است.

فرهنگ:

رادیو فرهنگ تعداد ۱۰ برنامه را در قالب ۲۱ عنوان و به مدت ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت ویژه است.

مستند «روز بصیرت» گزارشی از نهم دی است. مجله رادیویی «ویزه جشنواره عمار» نیز پخش می‌شود.

قرآن:

رادیو قرآن تعداد ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۳۵ دقیقه پیش بینی کرده است.

برنامه گفت‌وگو محور «صفحه تقویم» با هدف علت نامگذاری روز بصیرت پخش می‌شود.

گفت‌وگو:

رادیو گفت‌وگو تعداد ۴ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت به صورت ویژه است.

مجله رادیویی «روز بصیرت» مروری بر اتفاقات دی ماه سال ۸۸ است.

معارف:

رادیو معارف تعداد ۹ برنامه را در قالب ۲۹ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه پیش بینی کرده است.

مجله رادیویی «مهربان باشیم» به موضوع اهمیت یکدلی مردم می‌پردازد. در «حوالی عصر» نیز جلوه‌های بصیرت امت و نقش بصیرت امت در خنثی سازی توطئه‌ها بررسی می‌شود.

نمایش:

رادیو نمایش تعداد ۱ برنامه را در قالب ۱ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۴ عنوان برنامه به مدت ۳۹ ساعت خواهد بود.

مجله ترکیبی «خروش بصیر» ویژه برنامه تهیجی به منظور همراهی با شرکت کنندگان در تظاهرات روز بصیرت (در صورت برگزاری تظاهرات) و یا به نمایش درآوردن حس و حال شهر‌های کشور در روز بصیرت (در صورت عدم برگزاری تظاهرات) از طریق ارتبات با چهره‌های شناخته شده و مردمی و بیان حس و حال آنان و همچنین تعامل با مخابان و انتقال پیام‌های دریافتی در این روز و همچنین پخش سرود‌های ملی و میهنی با سایر مردم کشور همراه می‌شود؛ که (در صورت برگزاری راهپیمایی مدت زمان برنامه به ۳ ساعت افزایش خواهد یافت).

ورزش:

رادیو ورزش تعداد ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۳۵ دقیقه پیش بینی کرده است.

مجله رادیویی «صبح وورزش» اطلاع رسانی درخصوص رویداد‌های روز و گفت‌وگو درخصوص بصیرت است. «عصرانه» نیز با موضوع بصیرت و جوانان نقش جوانان در پیشبرد اهداف فرهنگی پخش می‌شود.

برنامه گفت‌وگو محور «به اضافه ورزش» به نقش نخبگان ورزش در بصیرت جامعه می‌پردازد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *