طرز تهیه کیک نارگیلی لقمه ای

کیک نارگیلی لقمه ای , طرز تهیه کیک نارگیلی لقمه ای , دستور پخت کیک نارگیلی لقمه ای

کیک نارگیلی لقمه ای  یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا در کنار چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارگیلی لقمه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک نارگیلی لقمه ای
آرد ۲ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
اسانس نارگیل (اختیاری) ۳ قطره
شکر ۱ پیمانه
شیر ⅔ پیمانه
روغن مایع ⅔ پیمانه
پودر نارگیل ½ پیمانه
مواد لازم سس شکلاتی
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شکلات سکه ای تلخ ۸۰ گرم
پودر نارگیل به مقدار کافی

طرز تهیه کیک نارگیلی لقمه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک نارگیلی خوشمره ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر، وانیل و اسانس نارگیل به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع و پودر نارگیل به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن مواد مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد و بکینگ پودر را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک نارگیلی را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

حالا یک قالب مستطیلی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون مایه از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در همین حین سس شکلات را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا خامه صبحانه را درون قابلمه اضافه می کنیم و هر از گاهی مخلوط می کنیم تا خامه ذوب شود. در ادامه اجازه می دهیم خامه روی حرارت بماند تا زمانی که خامه جوش زد، حرارت را خاموش می کنیم، سپس شکلات سکه ای را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله تند تند خامه را مخلوط می کنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شود. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم در صورتی که کیک کاملا پخته بود آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله نهم

حالا کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس کاغذ روغنی را از کیک جدا می کنیم. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می کنیم. حالا مقداری پودر نارگیل برای تزئین درون یک ظرف مناسب می ریزیم. ابتدا اطراف اسلایس های کیک را به سس شکلات آغشته می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت کیک را درون پودر نارگیل می زنیم تا پودر نارگیل سس شکلات اطراف کیک را کاور کند. در ادامه تمام اسلایس های کیک را به همین روش تزئین می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان.