طرز تهیه سالاد نودل

سالاد نودل , طرز تهیه سالاد نودل , دستور پخت سالاد نودل و سبزیجات

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد نودل است. نودل یک توع ماکارونی یا پاستا نیمه پخته است که فقط کافی است در آب جوش قرار بگیرد و آبکش شود. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. این سالاد بسیار خوشمزه است و می تواند جایگزین یک غذای سبک یا پیش غذا در مهمانی ها شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد نودل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نودل۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
کنسرو ذرت۱ قوطی
زیتون سبز یا سیاه بدون هسته۱ بسته
هویج۴ عدد متوسط
کنجدبرای تزیین
پیازچه خرد شده۱۰ ساقه
مواد لازم برای سس
خردلنصف قاشق چایخوری
عسل۱ قاشق چایخوری
سویا سسبه مقدار لازم
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و پودر سالادبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد نودل

مرحله اول

برای تهیه سالاد نودل خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، داخل یک قابلمه مناسب مقداری آب به همراه ۱ قاشق سوپخوری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد، سپس نودل را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۵ دقیقه نودل را از قابلمه خارج کرده و درون یک کاسه آب سرد می ریزیم تا پخت آن متوقف شود. بعد نودل ها را آبکش کرده و وقتی که آب آن رفت، آن را کنار می گذاریم. هویج خرد شده بخار پز می کنیم.

مرحله سوم

وقتی که تقریبا نیم پز شد، داخل آب سرد می ریزیم و آبکش می کنیم. درون یک کاسه، فلفل دلمه ای و هویج و زیتون سبز و پیازچه خرد شده را اضافه می کنیم. در یک کاهس دیگر مواد مربوط به سس را می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا یک دست شود.

مرحله چهارم

سپس با مواد سالاد مخلوط می کنیم و مواد را به نودل اضافه می کنیم. کنجد روی آن می پاشیم و تزیین می کنیم. سپس سالاد را درون یخچال قرار داده و می گذاریم تا سرد شود و مزه ها به خورد هم برود. سپس آن را سرو می کنیم.