طرز تهیه چاشنی قورمه سبزی

طرز تهیه چاشنی قورمه سبزی , طرز تهیه ادویه قورمه سبزی , ادویه قورمه سبزی شامل چه چیزهایی است طرز تهیه ادویه قورمه سبزی مشهدی طرز تهیه ادویه قورمه سبزی هاتی کارا اویشن در قورمه سبزی ادویه کاری در قورمه سبزی هل در قورمه سبزی ادویه قورمه سبزی چیست نی نی سایت پودر گشنیز در قورمه سبزی

چاشنی قورمه سبزی یکی از انواع طعم دهنده های خورش قورمه سبزی است که ار ترکیب ادویه ها و سبزیجات معطر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چاشنی قورمه سبزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چاشنی قورمه سبزی
ریحان خشک۵۰ گرم
شنبلیله۵۰ گرم
مرزه۵۰ گرم
ترخون۵۰ گرم
گشنیز۵۰ گرم
جعفری۵۰ گرم
تره۵۰ گرم
زیره سبز۵۰ گرم
فلفل سیاه۵۰ گرم
دارچین۵۰ گرم
زرد چوبه۱۰۰ گرم

طرز تهیه چاشنی قورمه سبزی

مرحله اول

برای تهیه چاشنی قورمه سبزی به روش سنتی در ابتدای کار، سبزی های خشک که شامل ریحان خشک، شنبلیله خشک، مرزه خشک، ترخون خشک، گشنیز خشک، جعفری خشک و تره می باشد را درون آسیاب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سبزیجات خشک شده را به طور کامل پودر می کنیم تا کاملا یکدست شوند، در ادامه زیره سبز را به آسیاب اضافه کرده و آسیاب را روشن می کنیم تا زیره نیز به طور کامل پودر شده و با دیگر مواد ترکیب شود.

مرحله سوم

در این مرحله ترکیب سبزیجات عطر و زیره را از آسیاب خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل سیاه را به همراه دارچین و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در صورتی که تمایل داشته باشیم چاشنی ما عطر و طعم بهتری داشته باشد، بهتر است به جای استفاده از ادویه های آماده، خودمان زردچوبه، فلفل سیاه و دارچین را درون آسیاب پودر کنیم تا از خالص بودن آنها مطمئن باشیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه چاشنی قورمه سبزی آماده شد، آنرا درون الک می ریزیم و الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه چاشنی قورمه سبزی را درون یک ظرف درب دار می ریزیم و در کابینت نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

برای استفاده از این چاشنی، باید بگذاریم که قورمه سبزی کاملا جا بیفتد، سپس چاشنی را اضافه کنیم. بعد از اضافه کردن این چاشنی باید اجازه دهیم، خورش حداقل به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا طعم چاشنی را جذب کند.