سیب زمینی تنوری با سیر و لیمو

سیب زمینی تنوری با سیر و لیمو , دستور پخت سیب زمینی تنوری با سیر و لیمو

سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از دیر باز سیب زمینی ذغالی و کباب شده همیشه مورد توجه بوده است. در زندگی های شهری که امکان تهیه سیب زمینی ذغالی نیست، سیب زمینی تنوری با فر پیشنهاد می شود. این سیب زمینی در کنار سیر و لیمو و پنیر بز، طعم خوب و لذت بخشی به وجود می آورد. سیب زمینی تنوری را می توان به عنوان عصرانه یا پیش غذا مورد استفاده قرار داد. همچنین برای دورچین غذاهای کبابی می توان آن را کنار غذای اصلی سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سیر و لیمو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی تنوری با سیر و لیمو
سیب زمینی استانبولیبه مقدار لازم
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
سیر۵ حبه
پوست لیمو ترس۱ عدد
آب لیمو ترش۲ قاشق غذا خوری
رزماری۱ شاخه
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم
گوت چیز یا پنیر بزبه مقدار لازم

سیب زمینی تنوری با سیر و لیمو

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه با طعم سیر و لیمو در ابتدای کار، در یک کاسه، روغن زیتون و پوره سیر و پوست لیمو ترش تازه و رزماری را با هم مخلوط می کنیم. سیب زمینی های استانبولی را می شوییم و سپس با پوست خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله داخل قابلمه چند لیوان آب به همراه ۱ قاشق نمک می ریزیم و می گذاریم تا بجوشد. وقتی که به جوش آمد، سیب زمینی ها را درون آن می ریزیم و می گذاریم تا ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس از آب کش رد کرده و می گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم

سیب زمینی های خنک شده را با نمک و فلفل و پاپریکا و ادویه ها و آب لیموی تازه و روغن زیتون مزه دار می کنیم و مخلوط می کنیم. کف ظرف مناسب فر را کمی روغن ریخته و سیب زمینی ها را درون آن می ریزیم و می گذاریم داخل فر به مدت ۴۵ دقیقه بپزد و برشته شود.

مرحله چهارم

در نهایت، کمی جعفری خرد شده روی سیب زمینی ها می پاشیم و کمی پنیر بز روی آن رنده می کنیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم. سیب زمینی های تنوری در کنار پنیر بز بسیار خوشمزه است و طعم فوق العاده ای با لیمو و عطر و مزه سیر بوجود می آورد.