طرز تهیه فریتر نخود فرنگی

فریتر نخود فرنگی , طرز تهیه فریتر نخود فرنگی , دستور پخت فریتر نخود فرنگی

فریتر نخود فرنگی یکی از انواع غذاهای ساده و سالم بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فریتر نخود فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود فرنگی ۳ پیمانه
سیر ۱ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
نعناع ۳ برگ
جعفری ۵ برگ
آرد ½ پیمانه
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه فریتر نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه فریتر نخود فرنگی خوشمزه ابتدا نخود فرنگی را به همراه ۳ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا نخود فرنگی به طور کامل بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله نخود فرنگی را پس از اینکه به طور کامل پخت، درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن به طور کامل خارج شود. پس از اینکه آب نخود فرنگی ها کشیده شد، آنها را درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله سوم

حالا با چنگال یا گوشتکوب نخود فرنگی را به صورت یکدست له می کنیم، سپس کنار می گذاریم تا به طور کامل خنک شود. پس از اینکه نخود فرنگی خنک شد، تخم مرغ را به همراه آب لیمو ترش و بکینگ پودر به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را به همراه نعناع و جعفری به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کاسه می افزاییم. در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا آرد را کم کم به خورد مایه فریتر می دهیم تا منسجم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه فریتر بر می داریم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه فریتر را به صورت کوکو شکل می دهیم و درون روغن می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت فریترها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت فریتر را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.