طرز تهیه کیک انبه

طرز تهیه کیک انبه بدون فر طرز تهیه کیک با آب انبه کیک انبه و شکلات طرز تهیه کیک با شربت انبه کیک انبه و گردو کیک انبه و موز طرز تهیه کرم کیک انبه طرز تهیه کیک انبه خانم اردستانی

کیک انبه یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انبه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک انبه
آرد۲ و ⅓ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شیر½ پیمانه
پوره انبه۱ پیمانه
انبهچند تکه برای روی کیک
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک انبه

مرحله اول

برای تهیه کیک انبه خوشمزه و مجلسی ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۸ دقیقه مخلوط می کنیم تا ترکیب مواد حالتی کشدار و کرم رنگ پیدا کند.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را اضافه می کنیم، سپس ۳۰ ثانیه دیگر مواد را ترکیب می کنیم. در ادامه شیر را اضافه می کنیم و مجددا ۳۰ ثانیه دیگر مواد را مخلوط می کنیم. حالا پوره انبه را به کاسه اضافه کرده و ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد به طور کامل با هم ترکیب شدند، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و با لیسک مواد را از یک سمت ترکیب می کنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی موجود در مایه کیک خارج شود. در ادامه تکه های انبه را آردی می کنیم و روی مایه کیک به ترتیب می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک بپزد. حدود ۵۰ تا ۶۰ دقیقه برای پخت کیک زمان لازم است. در پایان کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.