طرز تهیه بیسکویت اوریو

بیسکویت اوریو , طرز تهیه بیسکویت اوریو , دستور پخت بیسکویت اوریو

بیسکویت اوریو یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه خارجی است که با این دستور می توانیم آنرا در منزل با قیمت بسیار مناسب تری درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت اوریو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکوئیت اوریو
آرد۱۶۰ گرم
کره سرد۱۱۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر شکر۱۰۰ گرم
پودر کاکائو تیره۵۰ گرم
جوش شیرین¼ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کرم بیسکوئیت
کره۹۰ گرم
پودر شکر۱۲۰ گرم
آرد برنج۲۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکویت اوریو

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت اوریو ابتدا آرد را به همراه پودر کاکائو و کره داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال مواد را ترکیب می کنیم تا حالتی شبیه خرده نان پیدا کنند. در صورت تمایل می توانیم مواد را با میکسر میکس کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم، پودر قند را به همراه جوش شیرین، وانیل، نمک و تخم مرغ به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند، سپس با نوک انگشت مواد را کمی ورز می دهیم تا خمیر منسجم شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید این خمیر را نباید خیلی ورز داد، چون خشک می شود. در ادامه خمیر را بین سلفون می پیچیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در همین حین کرم بین بیسکوئیت ها را آماده می کنیم.

مرحله چهارم

برای تهیه کرم، کره را با پودر شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن مخلوط می کنیم تا کرم رنگ شوند. در ادامه آرد برنج را به همراه وانیل اضافه می کنیم، سپس به مدت یک دقیقه دیگر مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله کرم آماده شده را درون قیف می ریزیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه خمیر به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس بین دو لایه پلاستیک قرار می دهیم و با وردنه با قطر یک تا دو میلی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه شروع به قالب زدن خمیر می کنیم. برای اینکه خمیر به کاتر نچسبد، بهتر است هر باز قبل از استفاده، کاتر را درون آرد برنج بزنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس خمیرهای قالب زده شده را به آرامی درون سینی فر می چینیم. در ادامه پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بیسکویت ها بپزند.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه بیسکوئیت ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم از حرارت بیفتند، در ادامه بین دو هر بیسکوئیت مقداری کرم می ریزیم و آنها را فشار می دهیم تا به هم بچسبد، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

مرحله نهم

پس از اینکه بیسکوئیت ها به طور کامل آماده شدند، آنها را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کرم بین بیسکوئیت ها به خوبی خودش را بگیرد و بیسکوئیت ها باز نشود، سپس به همراه چای سرو می کنیم.