طرز تهیه کتلت کدو سبز لهستانی

کتلت کدو سبز لهستانی , طرز تهیه کتلت کدو سبز لهستانی , دستور پخت کتلت کدو سبز لهستانی

کتلت کدو سبز به روش لهستانی یکی از رسپی های عالی و خوشمزه کتلت کدو سبز است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت کدو سبز لهستانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز ۴ عدد متوسط
پودر نان سوخاری ⅔ لیوان
پنیر سفید ۱۰۰ گرم
شوید خشک ۲ قاشق سوپخوری
تخم مرغ ۱ عدد
پودر سوخاری ۱ لیوان
آرد گندم در صورت نیاز
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت کدو سبز لهستانی

مرحله اول

برای تهیه کتلت کدو سبز به روش لهستانی ابتدا پوست کدوها را می گیریم، سپس آنها را رنده می کنیم و درون یک بشقاب می ریزیم. در ادامه مقداری نمک به صورت پخش روی کدوهای رنده شده می ریزیم تا آب بیندازند.

مرحله دوم

پس از اینکه کدوهای رنده شده به خوبی آب انداختند، آنها را با دست فشار می دهیم و آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم. در ادامه کدو سبز را پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر سوخاری را به همراه شوید خشک، تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند و غلظتی شبیه به مایه کتلت پیدا کنند.

مرحله چهارم

حالا پنیر را اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا پنیر به خورد مایه کتلت برود. بعد از اضافه کردن پنیر اگر دیدیم که مایه کتلت خیلی چسبناک شده است، مقداری آرد گندم اضافه می کنیم و به خورد مایه کتلت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن اضافه کرده و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و آنرا در کف دستمان به شکل گرد حالت می دهیم.

مرحله ششم

حالا کتلت ها را درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان این کتلت خوشمزه را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو می کنیم.