طرز تهیه شیریی ساق عروس

طرز تهیه شیرینی ساق عروس کرم دار تصویری بدون فر در آشپزخانه کوچک من کرم شیرینی ساق عروس رنگی عکس

ساق عروس یکی از شیرینی هایی است که در مجالس و مهمانی ها و عروسی ها از آن استفاده می شود. این شیرینی ساده و در عین حال خوشمزه به راحتی در منزل تهیه می شود. درون از گردو استفاده شده است که علاوه بر خوشمزگی، آن را مقوی نیز می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیریی ساق عروس در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیریی ساق عروس
روغن جامد (یا کره) نصف پیمانه
پودر قند ۳ قاشق غذا خوری
پودر هل ۱ قاشق چای خوری
گلاب ۱ قاشق غذا خوری
آرد ۲ پیمانه
گردو به میزان لازم

طرز تهیه شیریی ساق عروس

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه ساق عروس در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و روغن و پودر قند و هل را درون آن می ریزیم. سپس با دور تند همزن می زنیم تا رنگ آن روشن و سبک شود. سپس گلاب را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را الک کرده و اضافه می کنیم. آرد باید کم کم اضافه شود تا جایی که خمیر جمع شود و خمیر لطیفی بدست آید. خمیر را درون یک کیسه فریزری قرار می دهیم و نیم ساعت درون یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله به اندازه گردو از خمیر برداشته، سپس آنرا کف دست باز می کنیم. در ادامه نصف گردو را درون آن می گذاریم و دوباره آن را جمع می کنیم. باید خمیر را به خوبی جمع کنیم و لبه های آنرا به طور کامل به هم بچسبانیم.

مرحله چهارم

حالا کف سینی فر را به طور کامل با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و شیرینی ها را به ترتیب درون سینی فر می چینیم. در ادامه شیرینی ها را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر که از قبل گرم شده است با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا پخته شود.

مرحله پنجم

زمانی که اطراف شیرینی ها تغغیر رنگ دهد و کمی طلایی شوند، آنها به طور کامل پخته اند. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا کاملا خنک شود. از سینی فر خارج کرده و داخل پودر قند می زنیم و در ظرف مناسب نگه داری می کنیم.