طرز تهیه کیک مویز

کیک مویز , طرز تهیه کیک مویز , دستور پخت کیک مویز خونگی

کیک مویز یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که برای وعده های عصرانه و صبحانه یک گزینه مناسب می باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مویز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک مویز
آرد سفید شیرینی پزی۶۰۰ گرم
بکینگ پودر۱۵ گرم
شکر۴۰۰ گرم
کره۱۲۰ گرم
نمک۷ گرم
شیر۲۱۰ میلی لیتر
تخم مرغ۵ عدد
روغن مایع۱۱۰ میلی لیتر
مویز۳۰۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک مویز

مرحله اول

برای تهیه کیک مویز خوشمزه ابتدا شکر را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی به خوبی می زنیم تا کرم رنگ شوند، سپس شیر، تخم مرغ و روغن مایع را اضافه کرده و در حد ترکیب شدن مواد، هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر، نمک و وانیل ترکیب می کنیم، سپس برای جلوگیری از گلوله شدن آرد، مواد را الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را به کاسه مواد مایع اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کیک یکدست شد، مویز ها را به آرد آغشته می کنیم، سپس درون مایه کیک می ریزیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا در تمام قسمت های مایه کیک پخش شوند. در ادامه باید فر را روشن کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

برای این منظور فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم، سپس یک قالب مناسب با قطر ۱۵ سانتی متر را با روغن جداکننده کیک ( آموزش درست کردن روغن جداکننده ) به خوبی چرب می کنیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را درون فر در طبقه وسط قرار می دهیم و به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد. توجه داشته باشید که زمان پخت با قالب ما مرتبط است و اگر قالب عمیق تر باشد، زمان پخت نیز بیشتر می شود.

مرحله ششم

پس از گذشت ۵۰ دقیقه یک سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می کنیم، اگر چیزی به آن نچسبید، یعنی کیک ما آماده است. برای رنگ گرفتن روی کیک هم می توانیم چند دقیقه گریل فر را روشن کنیم. در پایان پس از اینکه کمک خنک شد، آنرا برش زده و سرو می کنیم.