طرز تهیه سوتی پلو با گوشت قلقلی

طرز تهیه سوتی پلو با گوشت قلقلی , دستور پخت سوتی پلو با گوشت قلقلی

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. برنج های مخلوط یا قاطی پلو بسته به موادی که با آن مخلوط می شود متفاوت است و به جای این که خورش و برنج جدا گانه سرو شوند، با هم طبخ و سرو می شوند که طرفداران زیادی دارند. برنجی که در این دستور طبخ می شود همراه با شیر پخته و به صورت کته دم می کشد. گوشت قلقلی و کشمش و خرما سرخ شده به آن اضافه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوتی پلو با گوشت قلقلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سوتی پلو با گوشت قلقلی
برنج ۳ پیمانه
شیر ۳ پیمانه
کره ۵۰ گرم
زعفران به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
خرما به مقدار لازم
کشمش به مقدار لازم
پیاز داغ و خلال بادام و پسته برای تزیین
مواد لازم برای گوشت قلقلی
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل و پودر سیر به مقدار لازم
پودر آویشن و آرد نخودچی به مقدار لازم

طرز تهیه سوتی پلو با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه سوتی پلوی خوشمزه با گوشت قلقلی در ابتدای کار، برنج را شسته و درون قابلمه می ریزیم. سپس با شیر می گذاریم روی حرارت تا قل بخورد. وقتی که حجم شیر کم شد، کره و زعفران و روغن و نمک را اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

بعد از این که شیر کاملا به خورد برنج رفت، مثل برنج کته آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم می کنیم. گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه می ریزیم. پیاز را شسته و پوست کنده و رنده می کنیم و به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ادویه ها و آرد نخودچی را اضافه کرده و خوب ورز می دهیم. یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سپس گوشت چرخ کرده ها را به صورت قلقلی در آورده و در روغن سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی خرما و کشمش ها را شسته و با کمی روغن تفت می دهیم. بعد از این که کته آماده شد، به همراه گوشت قلقلی و خرما و کشمش و پیاز داغ و خلال را لابه لا و روی کته موقع سرو می ریزیم و تزیین می کنیم.