طرز تهیه رب آلبالو

طرز تهیه رب آلبالو رب آلبالو در چه غذاهایی استفاده میشود خواص رب آلبالو خاصیت رب البالو نی نی سایت

رب آلبالو، یک رب ترش و بسیار خوشمزه و کاربردی برای خورشت آلو و مرغ آلبالویی است. یا حتی می توان داخل غذاهایی که نیاز به ترشی داشته باشند از آن استفاده کرد. این رب هم رنگ خوبی به غذا می ‌دهد و هم طعم خیلی خوبی دارد. خوردن آن هم خیلی لذت بخش است و ترشی آن بیشتر از رب انار و آلوچه است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب آلبالو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رب آلبالو
آلبالو ۲ کیلو گرم
نمک ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه رب آلبالو

مرحله اول

برای تهیه رب خوشمزه و مخصوص با آلبالو در ابتدای کار، آلبالو ها را به خوبی می شوییم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آلبالوها به خوبی نرم شوند و بپزند.

مرحله دوم

حالا آلبالوهای پخته را از صافی رد می‌ کنیم تا فقط هسته ها و قسمت های اضافی آلبالو ها باقی بماند. در ادامه عصاره صاف شده آلبالو را دوباره درون قابلمه می ریزیم و مجددا قابلمه ار روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا جوش بیاید.

مرحله سوم

وقتی عصاره آلبالو به جوش آمد شعله را کم می ‌کنیم تا کم کم بجوشد و مانند رب گوجه فرنگی غلیظ شود و به قوام برسد. پس از اینکه رب آلبالو به خوبی غلیظ شد، نمک را در لحظات پایانی پخت بخ رب آلبالو اضافه می ‌کنیم.

مرحله چهارم

به این نکته توجه داشته باشید که اگر نمک را زودتر داخل رب بریزیم، باعث می شود که رنگ رب آلبالو تیره شود. حرارت را خاموش می ‌کنیم. برای مصرف کوتاه مدت داخل شیشه می‌ ریزیم و برای مصرف بلند مدت داخل فریزر می‌ گذاریم.

مرحله پنجم

برای فریز کردن رب ابتدا آنرا داخل یک سطح صاف مانند سینی لبه دار می ریزیم و درون فریزر قرار می دهیم تا به طور کامل یخ بزند. وقتی که رب یخ زد، آنرا درون کیسه های پلاستیکی قرار می دهیم و مجددا درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

با این روش می توانیم رب آلبالو را به مدت طولانی در منزل نگهدار کنیم. نکته مهم دیگر اینکه از هر سه کیلو آلبالو یک کیلو رب آلبالو، درست می‌شود. نکته دیگر اینکه چگونه متوجه شویم رب آلبالوی ما به غلظت مناسب و قوام رسیده است؟

مرحله هفتم

زمان که رب در حال جوشیدن است، به اطراف می پاشد. دلیل این امر این است رب هنوز دارای آب است و به غلظت مناسب نرسیده است. زمانی که رب به غلظت مناسب برسد، دیگر هنگام جوشیدن به اطراف نمی پاشد.