طرز تهیه پودر سوخاری

طرز تهیه پودر سوخاری نارنجی پفکی kfc نی نی سایت برای ماهی پولکی پانکو با ارد گندم ادویه پودر سوخاری تفاوت آرد سوخاری با پودر سوخاری اسپایسی روکش سوخاری

پودر سوخاری همانطور که نامش مشخص است نوعی پودر برای انواع غذاهای سوخاری می باشد. این پودر خوشمزه را معمولا برای تهیه غذاهایی مثل مرغ سوخاری، قارچ سوخاری و … استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر سوخاری در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم پودر سوخاری
نان تست ۱ بسته
زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
آوین ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
پفک نمک ۱ بسته کوچک
نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه پودر سوخاری

مرحله اول

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس اطراف نان تست را جدا می کنیم و نان های تست را به قطعات کوچک تبدیل می کنیم. داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و نان های خرد شده را داخل سینی می چینیم.

مرحله دوم

پس از اینکه فر گرم شد، فن فر را روشن می کنیم و سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا نان ها برشته شوند و رنگشان طلایی شود. حالا سینی را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا نان ها خنک شود.

مرحله سوم

در ادامه نان های تست را با هاون خرد می کنیم. اگر می خواهید پودر سوخاری شما مثل پانکو درشت باشد نان های تست را کاملا پودر نکنید و آنها را درشت تر خرد کنید. اگر می خواهید پودر سوخاری شما دانه ریز باشید می توانید نان ها را با مخلوط کن پودر کنید.

مرحله چهارم

ریختن پفک نمکی اختیاری است ولی باعث خوشرنگ تر شدن پودر سوخاری می شود. پفک نمکی ار هم مانند نان تست پودر می کنیم و با ادویه ها مخلوط می کنیم، سپس به نان تست خرد شده اضافه می کنیم و تمام مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

اگر می خواهید پودر سوخاری را به مدت طولانی نگهداری کنید بهتر است ادویه ها را زمان مصرف اضافه کنید. در پایان پودر سوخاری را داخل یک ظرف درب دار می ریزیم و به دلیل اینکه مواد نگهدارنده ندارد در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات طرز تهیه پودر سوخاری

پودر سوخاری بدون فر

اگر به فر دسترسی ندارید می توانید نان تست را در فضای آزاد خشک کنید یا اینکه برای سرعت بخشیدن به کار آنرا داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی شود، سپس مراحل بعدی را مانند دستور بالا دنبال کنید.

پودر سوخاری قرمز

شاید در برخی رستوران ها دیده باشید که از پودرهای سوخاری با رنگ های متنوع استفاده می شود. در صورتی که تمایل دارید پودر سوخاری را با رنگ قرمز درست کنید، می توانید از مقداری پودر چغندر قرمز خشک شده استفاده کنید.