طرز تهیه قورمه گوشت

طرز تهیه قورمه گوشت با دنبه طرز تهیه قورمه سنتی طرز تهیه قورمه مشهدی طرز تهیه قورمه گوشت مشهدی طرز تهیه قورمه ترکمنی طرز تهیه قورمه بیرجندی طرز تهیه قورمه گوشت کرمانی

قورمه گوشت از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قورمه گوشت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوش گوسفندی ۸۰۰ گرم
دنبه ۱۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
آب ۲ لیوان
برگ بو ۲ عدد
چوب دارچین ۱ تکه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار کافی

طرز تهیه قورمه گوشت

مرحله اول

برای تهیه قورمه گوشت سنتی ابتدا آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. در همین حین گوشت گوسفندی را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های گوشت را به آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کف گوشت خارج شود. در ادامه کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم. این کار باعث می شود که بوی زهم گوشت گرفته شود.

مرحله سوم

حالا پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه دنبه خرد شده، چوب دارچین، برگ بو و مقداری زردچوبه، فلفل قرمز و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را با یک تکه پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت به مدت دو ساعت با حرارت ملایم بپزد، سپس تکه های گوشت را برمی گردانیم و اجازه می دهیم آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شده و دنبه ها شروع به روغن انداختن کنند.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، برگ و چوب دارچین را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم تکه های گوشت با روغن دنبه سرخ شوند. هر چند لحظه یک بار گوشت ها را می چرخانیم تا به صورت یکدست سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه دنبه ها به خوبی آب شدند و تکه های گوشت کاملا سرخ شدند، مقداری نمک اضافه می کنیم. در نهایت تکه های گوشت و دنبه را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.