طرز تهیه پیراشکی نان تست

پیراشکی نان تست , طرز تهیه پیراشکی نان تست , دستور پخت پیراشکی نان تست

پیراشکی، یکی از غذا های ملی روسیه است که نامی عمومی هم برای غذاهای پخته یا سرخ‌ شده‌ای که با مواد متنوعی پر شده‌اند، نیز می ‌باشد. این مواد متنوع می‌ تواند از انواع مواد پیتزا تا حتی پنیر صبحانه نیز باشد. این واژه در اصل اسلاوی است. خمیر پیراشکی می ‌تواند انواع خمیر ها باشد مثل خمیر پیتزا یا حتی خمیر نان بربری و یا نان تست. انواع پیراشکی یک میان وعده، صبحانه، شام و یا غذای بسیار سریع برای آماده شدن است که برای همه ی موقعیت ها بسیار عالی است‌. این غذا یک نوع فینگرفود راحت و خوشمزه است که داخل آن را می‌توان با هر چیزی که دوست داشت پر کرد. فقط یک نکته ی مهم این غذا دارد که باید حتما حتما نان تست ها کاملا تازه و نرم باشند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی نان تست در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی نان تست
نان تست تازه۱ بسته
شیر۱ پیمانه
پودر سوخاریبه مقدار لازم
مواد لازم برای داخل فینگر فود
سینه مرغ پخته و ریز شده۱ عدد
ذرت پخته۱ پیمانه
زیتوننصف پیمانه
فلفل دلمه ای۲ عدد
پنیر رنده شدهنصف پیمانه
سبزیجات معطر (جعفری یا شوید)به میزان لازم

طرز تهیه پیراشکی نان تست

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی خوشمزه و مخصوص با نان تست ابتدا سینه مرغ را به همراه ۱ پیاز کوچک، کمی زردچوبه و ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا مرغ به طور کامل پخته شود.

مرحله دوم

در این مرحله مرغ را پس از پختن به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانیم سوسیس یا کالباس را جایگزین گوشت مرغ کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کمی سرخ شود، سپس ذرت، زیتون و فلفل دلمه‌ای را به تابه اضافه می ‌کنیم و جعفری و پنیر را به آن افزوده و همه را با هم، مخلوط می ‌کنیم.

مرحله چهارم

مواد را پس از اینکه به خوبی تفت دادیم، از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه چهار طرف نان های تست را با چاقو برش می ‌دهیم. در ادامه قسمت مرکزی نان تست را از مواد مرغ قرار داده و با ساندویچ ساز دستی دو طرف آن را کاملا به هم محکم می‌ کنیم.

مرحله پنجم

برای راحتی کار می توان روی نان ها را با وردنه کمی نازک کرد. در صورتی که پیراشکی ساز دستی در دسترس نداشتیم، می‌توانیم با آغشته کردن آب به لبه های نان تست و فشار چنگال دو طرف آن را به هم بچسبانیم.

مرحله ششم

نان ها را ابتدا در شیر زده بعد با پودر سوخاری آغشته کرده و در روغن داغ سرخ می‌ کنیم. نان ها در حین سرخ شدن پف می‌ کنند. سپس آنها را روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی خارج شود. با سس دلخواه میل می ‌کنیم.‌