طرز تهیه دمی گشنیز

دمی گشنیز , طرز تهیه دمی گشنیز , دستور پخت دمی گشنیز

برنج قوت غالب ایرانیان است و حداقل هفته ای دو تا ۵ بار مصرف می شود. برنج را می توان به صورت آبکش یا دمی و کته تهیه نمود. در این دستور، دمی گشنیز با استفاده از سبزیجات مختلف و برنج تهیه می شود. این غذای سالم و گیاهی را می توان برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند توصیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی گشنیز در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گشنیز خرد شده۱ استکان
هویج متوسط۲ عدد
نخود فرنگی۱ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه۴ عدد
سیر۲ حبه
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
برنج۳ پیمانه

طرز تهیه دمی گشنیز

مرحله اول

برای تهیه دمی گشنیز خوشمزه در ابتدای کار، هویج را شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس درون یک قابلمه می ریزیم نخود فرنگی را هم شسته و به آن اضافه می کنیم. کمی آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا پخته شود.

مرحله دوم

حدود یک ربع ساعت زمان می دهیم تا پخته شود. در ادامه سیب زمینی را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه را با کمی حرارت، روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

سپس سیب زمینی ها را درون آن می ریزیم و سرخ می کنیم. در این بین پیاز را هم شسته و پوست کنده و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. یک تابه دیگر برداشته و پیاز ها را با کمی روغن سرخ می کنیم. وقتی که طلایی شد، از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها که سرخ شد، سیر رنده شده را به آن اضافه می کنیم. پیاز سرخ شده را هم اضافه می کنیم. سپس به آن گشنیز خرد شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در این مرحله، هویج و نخود پخته را که آبکش کرده ایم به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کرده و تفت می دهیم. گوجه های نرم را شسته و در غذاساز به صورت پوره در می آوریم و به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. می توان به دلخواه به آن رب گوجه فرنگی نیز اضافه کرد.

مرحله ششم

آب لازم برای دم کشیدن برنج را به آن اضافه می کنیم. سپس می گذاریم تا به جوش آید. در این مرحله برنج شسته و خیس خورده را به آن اضافه کرده و می گذاریم حدود ۴۵ دقیقه بپزد. سپس در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم.