طرز تهیه کیک روانی گردو

کیک روانی گردو , طرز تهیه کیک روانی گردو , دستور پخت کیک روانی گردو

کیک روانی گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک روانی گردو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک روانی گردو
تخم مرغ۴ عدد
آرد۱ لیوان
آرد سمولینا۱ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن۱ لیوان
ماست۱ لیوان
گردو خرد شده۱ فنجان
پوست پرتقال رنده شده۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم شربت بار
شکر۲٫۵ لیوان
آب۳ لیوان
آب پرتقال۱ فنجان
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک روانی گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک روانی گردو ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا رنگشان روشن و حالتی کشدار پیدا کنند. در ادامه ماست را به همراه روغن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

ماست و روغن را در حدی که با دیگر مواد یکدست شوند، مخلوط می کنیم، سپس رنده پوست پرتقال را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه دیگر ترکیب می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد و آرد سمولینا را با هم ترکیب کرده و الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و سمولینا را کم کم به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و به صورت مداوم مواد را به مدت ۵ دقیقه دیگر مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه مغز گردوی خرد شده را به همراه وانیل، جوش شیرین و بکنیگ پودر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را در حدی ترکیب می کنیم که با هم یکدست شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس یک قالب مناسب با قطر ۲۵ سانتی متر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای بین مایه کیک خارج شود، سپس قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، کیک به طور کامل بپزد.

مرحله ششم

در حین پخت کیک، شکر را به همراه آب و آب پرتقال داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون آب حل شود. پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، آب لیمو ترش را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم که شربت بجوشد، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان چک می کنیم و اگر به طور کامل پخته بود، می توانیم آنرا از فر خارج کنیم.

مرحله هشتم

حالا کیک را روی توری فلزی یا یک پارچه توری قرار می دهیم تا کمی از حرارت بیفتد. در ادامه پس از اینکه شربت ولرم شد، آنرا روی کیک می ریزیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲ ساعت در همین حالت بماند، سپس کیک را برش می زنیم و با پودر پسته تزیین می کنیم.