طرز تهیه رولت کاپوچینو

رولت کاپوچینو , طرز تهیه رولت کاپوچینو , دستور پخت رولت کاپوچینو

رولت یکی از انواع شیرینی های تر محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد. رولت معمولا از یک لایه کیک و یک لایه خامه تشکیل شده است که رول می شود. در این دستور، طرز تهیه رولت کاپوچینو آموزش داده شده است. کیک پایه آن از کیک کاکائویی است که با ترکیب پنیر و خامه فیلینگ می شود. رولت را می توان به عنوان کیک های تولد نیز تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت کاپوچینو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت کاپوچینو
تخم مرغ ۴ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۷۵ گرم
وانیل شکری ۲ قاشق مربا خوری
آرد ۹۰ گرم
بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
پودر کاکائو ۳۵ گرم
مواد فیلینگ
خامه قنادی ۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای مثل ماسکارپونه یا ویلی ۲۵۰ گرم
قهوه دم کرده ۲۵ میلی لیتر

طرز تهیه رولت کاپوچینو

مرحله اول

برای تهیه رولت خوشمزه با طعم کاپوچینو در ابتدای کار، خمیر رولت را تهیه می کنیم. برای این کار، در ابتدا کف سینی فر را چرب کرده و روی آن کاغذ روغنی پهن می کنیم. فر را هم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

یک کاسه برداشته و تخم مرغ ها و زرده را درون آن می ریزیم و با دور تند همزن می زنیم. سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و باز ۳ دقیقه با همزن برقی می زنیم. آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کرده و به مخلوط اضافه می کنیم و بهم می زنیم.

مرحله سوم

سپس مایه کیک را درون سینی فر می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم تا یکنواخت پخش شود. سپس درون فر از قبل گرم شده با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا به مدت ۱۰ دقیقه بپزد. سپس از فر خارج کرده و چند دقیقه صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد.

مرحله چهارم

سپس یک کاغذ روغنی روی سطح کار می اندازیم و کیک را با کاغذ روغنی که به آن چسبیده است، روی کاغذ روغنی تمیز بر می گردانیم. کاغذ چسبیده به کیک را به آرامی از روی آن بر می داریم. حالا همراه با کاغذ روغنی زیری، کیک را رول کرده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در ادامه به آماده کردن فیلینگ می پردازیم. در ابتدای کار، خامه قنادی را درون یک کاسه می ریزیم و با همزن می زنیم تا فرم بگیرد. در یک کاسه دیگر پنیر خامه ای و قهوه دم کرده را با هم مخلوط می کنیم. وقتی که یک دست شد،

مرحله ششم

به خامه فرم گرفته اضافه می کنیم. حالا رولت را باز می کنیم و دو سوم مخلوط خامه را کامل و یکنواخت روی آن پهن می کنیم. دوباره با کمک کاغذ روغنی آن را رول می کنیم. برای این که کار تمیز تر در بیاید، دو طرف رولت را برش زده و جدا می کنیم.

مرحله هفتم

بقیه خامه را روی رولت ریخته و با کمی پودر کاکائو یا شکلات تزیین می کنیم. رولت را درون یخچال قرار داده و دو ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. هرچه بیشتر در یخچال بماند، رولت خوشمزه تر می شود. سپس آن را برش زده و سرو می کنیم.