طرز تهیه خورش سیب و آلبالو

خورش سیب و آلبالو , طرز تهیه خورش سیب و آلبالو , دستور پخت خورش سیب و آلبالو

این خورش، یک خورش خوشمزه و خاص ایرانی است که با آلبالو و سیب ترش طبخ می شود. این خورش ملس است و به دلیل وجود آلبالو رنگ و طعم خوبی دارد. در این خورش از گوشت گوسفندی استفاده شده است. این خورش را می توان در کنار برنج سفید یا کته سرو نمود. وجود آلبالو در این خورش کنار علاوه بر رنگ و طعم خوبی که به غذا می دهد، سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند جهت بالا بردن ایمنی بدن مفید باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش سیب و آلبالو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل و زردچوبه و نمک به مقدار لازم
آلبالو ۲۰۰ گرم
شکر ۳ قاشق غذا خوری
سیب ترش ۴ عدد
کره به مقدار دلخواه

طرز تهیه خورش سیب و آلبالو

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با سیب و آلبالو در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی که روغن به خوبی داغ شد، پیاز را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز شیشه ای شود. وقتی که پیاز به خوبی سبک شد، گوشت خورشتی را پس از شستشو و خرد کردن به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا گوشت را به همراه پیاز تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر و بوی آن آزاد شود. آب جوش اضافه کرده و می گذاریم با حرارت ملایم تا گوشت ها بپزد.

مرحله چهارم

در این مرحله آلبالو ها را درون یک کاسه می ریزیم. لابه لای آن ۲ قاشق غذا خوری شکر ریخته و کنار می گذاریم تا آب بیندازد. این آب به خوش رنگ شدن خورش کمک می کند. سیب های ترش متوسط را پوست کنده و خرد می کنیم.

مرحله پنجم

یک تابه را با کمی کره روی حرارت قرار می دهیم و سیب ها را درون آن می ریزیم تا تفت بخورد. به سیب ها ۱ قاشق غذا خوری شکر اضافه کرده و می گذاریم با شکر تفت بخورد. سپس آلبالو ها را به سیب اضافه کرده و دو سه دقیقه دیگر تفت می دهیم،

مرحله ششم

تا رنگ آلبالو به خورد سیب ها برود. سیب و آلبالو را به گوشت پخته شده اضافه می کنیم. نباید گوشت پر آب باشد. حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم تا خورش جا بیفتد. طعم این خورش ملس است و نیازی به آبلیمو و رب و زعفران ندارد.