طرز تهیه تماته بادمجان

تماته بادمجان , طرز تهیه تماته بادمجان , دستور پخت تماته بادمجان

تماته بادمجان یا همان گوجه بادمجان غذای ساده محلی و در عین حال پر طرفدار جنوبی هست که معمولا با نان سرو می شود. تماته بادمجان گیاهی یکی از راحت ترین خوراک هایی است که می توان با بادمجان تهیه کرد. این خوراک را با انواع نان ها در کنار سبزی می توان سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تماته بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
بادمجان ۴ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک و زردچوبه به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه تماته بادمجان

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه با بادمجان در ابتدای کار، بادمجان ها را پوست می ‌گیریم و ضخیم برش می ‌زنیم. اگر نازک باشد نرم نمی ‌شود و حالت لاستیکی پیدا می ‌کند. روی بادمجان‌ ها را نمک می ‌پاشیم تا تلخی آن ها گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله نمک روی بادمجان را می‌ شوییم و آن ها را سرخ می ‌کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی خرد می‌ کنیم و در روغن سرخ می ‌کنیم. به آن زردچوبه اضافه می‌ کنیم تا کمی تفت بخورد.

مرحله سوم

در این مرحله بعد گوجه ها را به صورت نگینی خرد می‌ کنیم و به پیاز داغ اضافه می ‌کنیم. تماته (گوجه فرنگی) فرقی ندارد که چطور خرد شود، چون در بادمجان تمامه آب می‌ شود. تمامه را می ‌توان سامورایی یا نگینی خرد کرد.

مرحله چهارم

می توانیم برای اینکه رنگ تمامه بهتر شود کمی رب گوجه فرنگی هم اضافه کرد ولی گوجه فرنگی خالی خیلی خوش طعم تر است. بعد از این که تماته تفت کوچکی خورد، بادمجان را که سرخ کرده بودیم به آن اضافه می ‌کنیم.

مرحله پنجم

تمامه نباید سرخ شود چون که بادمجان باید با بخار تماته در حال پخته شدن، نرم شود. در ظرف را می ‌بندیم و با حرارت خیلی ملایم می ‌گذاریم بپزد تا زمانی که بادمجان نرم نشده باشه باید مرتب چک کنیم که ته نگیرد و می ‌توانیم کمی هم آب اضافه کنیم.

مرحله ششم

بعضی دوست دارند بادمجان جدا باشد و تماته هم جدا باشد. در این صورت باید هم نزنیم ولی اگر دوست داریم یک دست باشد می توانیم بادمجان را با پشت قاشق له کنیم. بادمجان تماته را مزه می ‌کنیم و به اندازه لازم نمک می‌ زنیم تا با حرارت ملایم جا بیفتد.

مرحله هفتم

و چون بادمجان به خود روغن جذب می‌ کند و غذا روغن دارد، ظرف را به یک طرف شیبدار می گذاریم تا تمام روغن در پایین تابه جمع شود. این خوراک ساده و خوشمزه را می توان همراه با سبزی خورن، پیاز، لیمو، خیار و ماست سرو کرد.