طرز تهیه کباب لاری

طرز تهیه کباب لاری با گوشت ,  بهترین کباب لاری در لار قزوین

کباب لاری یکی از انواع کباب های محبوب ایرانی است که با دستورها و طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. این کباب خوشمزه با نام کباب ماستی هم شناخته می شود و به همین دلیل رنگ این کباب سفید می باشد و به واسطه وجود ماست چکیده بسیار ترد می شود. در شهر لار گوشت را به مدت ۲ روز داخل کیسه برنج آویزان می کنند و این باعث نرمی گوشت و بیات شدن آن می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب لاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کباب لاری
فیله یا راسته گوساله ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر نصف بوته
فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
ماست چکیده ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کباب لاری

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه به روش لاری در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت خلالی خرد می کنیمو سیر را هم به صورت حلقه حلقه و درشت خرد می کنیم به صورتی که موقع کباب کردن بتوانیم سیر ها را از گوشت جدا کنیم.

مرحله دوم

گوشتی که در این کباب استفاده می کنیم فیله یا راسته گوساله و یا حتی مرغ می توانیم با همین مرینیت استفاده کنیم. چربی و پوسته داخل گوشت را جدا می کنیم، چون بافت سفتی دارد. بعد گوشت را به صورت مربعی برش می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل سیاه و نمک را به پیاز اضافه می کنیم و با دست مقداری آن را چنگ می زنیم تا آب پیاز بیرون بیاد و با فلفل سیاه و نمک مخلوط شود. سپس گوشت را به آن اضافه می کنیم و حالا مهم ترین ماده کباب لاری یعنی ماست چکیده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی مخلوط می‌کنیم. بهترین زمان برای استراحت کباب یک تا دو روز است بعد از آن گوشت درون دست براحتی از هم باز می شود و بافت نرم و لطیف و پفکی دارد و با دست به راحتی متلاشی می شود.

مرحله پنجم

بعد از این که گوشت ها استراحت کرد، گوشت ها را به سیخ می کنیم. باید توجه کرد که بین گوشت ها فاصله نباشد تا رطوبت گوشت خارج نشود و کباب ما خشک نشود. همه سیخ ها را به یک اندازه می گیریم و بعد با لبه تیز چاقو روی گوشت ها به صورت ساطوری میزنیم.

مرحله ششم

هدف ما از اینکار نرم کردن گوشت نیست بلکه این است که مواد مرینیت گوشت به داخل گوشت هم نفوذ کند تا مزه بهتری داشته باشد. مواد مرینیت هم داخل ظرف مانده است را می توانیم داخل تابه بریزیم و کمی تفت بدهیم تا کمی پخته شود.

مرحله هفتم

سپس در کنار غذا سرو کنیم. منقل را روشن می کنیم و اول گوجه را روی منقل می گذاریم. این کباب باید با حرارت کم پخته شود. وقتی ذغال ها را خاکستر گرفت کباب ها را روی منقل می چینیم و اصلا باد نمی‌زنیم تا با حرارت ملایم منقل مغز گوشت هم پخته شود.

مرحله هشتم

چون گوشت ما نرم و پفکی است، خیلی زود پخته می شود و اگر عجله کنیم روی گوشت می سوزد و مغز آن خام می ماند. در نهایت در صورت تمایل می توان کمی کره و زعفران را آماده کنیم و در انتهای کباب استفاده می کنیم.

مرحله نهم

برای تهیه این کباب خوشمزه می توانیم از انواع طعم دهنده ها و ادویه های مورد پسند خود استفاده کنیم. این کباب خوشمزه به دلیل اینکه قبل از پخت در مقدار زیادی ماست خوابانده می شود، بسیار لطیف و نرم است و طعم بسیار خوبی دارد.