طرز تهیه کتف و بال ویژه

طرز تهیه کتف و بال ویژه , دستور پخت کتف و بال ویژه

کتف و بال یکی از قسمت های مرغ است که بسیار خوشمزه و لذیذ است. به خاطر چربی که در این قسمت های مرغ نهفته است، کباب آن بسیار لطیف و خوشمزه می شود. از این رو طرفداران زیادی دارد. اغلب کتف و بال را روی منقل کباب یا همراه بقیه اجزای مرغ به صورت جوجه کباب طبخ می کنند. در این دستور، از مواد متفاوت برای مزه دار کرد کتف و بال استفاده شده است و آن ها را در فر طبخ کرده اند. این غذا را می توان در مهمانی ها با دورچین دلخواه در کنار برنج یا نان سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتف و بال ویژه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کتف و بال ویژه
مرغ (کتف و بال) ۵۰۰ گرم
روغن ۴ قاشق غذا خوری
سرکه بالزامیک ۴ قاشق غذا خوری
سس سویا ۳ قاشق غذا خوری
سیر ۳ حبه
آویشن نصف قاشق چای خوری
ریحان تازه ۱ لیوان
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کتف و بال ویژه

مرحله اول

برای تهیه کباب کتف و بال خوشمزه و ویژه در یک کاسه، روغن، سرکه بالزامیک، سس سویا، سیر له شده یا رنده شده، آویشن و فلفل را با هم مخلوط می کنیم. سپس مرغ ها را درون آن می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مرغ ها مزه دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله کف ظرف فر را چرب کرده و مرغ ها را درون آن می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس روی مرغ ها را با فویل پوشانده و آن را درون فر قرار می دهیم و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می دهیم تا کاملا بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله در ۵ دقیقه پایانی فویل را برداشته و می گذاریم تا آب آن تبخیر شود و روی تکه های مرغ برشته شود. سپس از فر در می آوریم و در ظرف مناسب یا همان ظرف سرو می کنیم. می توان این کار را در یک تابه یا توستر انجام داد.