🌟 اجتماعی

تقدیر از کارکنان شهرداری تهران/ شهرداری اقداماتی انجام داد که برخی از نهاد‌های دولتی از آن عاجزند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: امروز و در واپسین هفته‌های دشوار شورای پنجم پایتخت، قصد دارم از کسانی تقدیر و یادآوری کنم که اگرچه کمتر در محل توجه اند، اما بی حضور و خدمت خالصانه و بی دریغ آن‌ها نه شورا و نه مدیریت ارشد شهری سیاست‌ها و برنامه‌های مدنظر شهروندان را پیش نخواهند برد.

وی افزود: منظور کارکنان حوزه‌های مختلف شهرداری تهران است که زحمات شبانه روزی و بی دریغ آن‌ها به حق، در دوران سخت کمبود منابع و شیوع بیماری کرونا موجب سربلندی شورا و شهرداری بود؛ اگرچه به درستی کادر درمان را خط مقدم مقابله با ویروس کرونا می‌دانیم، اما نیک می‌دانیم که اگر زحمات شبانه‌روزی کارکنان شهرداری تهران خواه در بخش‌های خدمات شهری خواه در سایر حوزه‌های مأموریتی نبود، بی تردید شاهد آسیب‌های بیشتر و گسترده‌تر از این بحران همه گیر بودیم.

اعطا تاکید کرد: موفقیت‌های مدیریت شهری در مهار آسیب‌های شیوع کرونا یا سایر بحران‌های فراگیر که در چهارسال گذشته کم نبوده اند، مرهون زحمات بی دریغ پرسنل شهرداری است و شایان یادآوری است که این خدمات در حالی ارائه شد که شهرداری به صورت مستقل، خودگردان و هزینه-درآمدی اداره می‌شود و بخش عمده‌ای از منابع درآمدی آن به واسطه بحران کرونا کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال کارکنان شهرداری، آسیب‌هایی همچون کاهش ساعات اضافه کاری مجاز را به جان خریدند و خدمات درخور تحسینی را ارائه دادند و در راه شریف خدمتگزاری برخی از این عزیزان سلامتی یا جانشان را از دست دادند.

اعطا گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها و ناملایمات، شهرداری تهران اقداماتی انجام داد که حتی برخی از نهاد‌های دولتی از آن عاجزند و فداکارانه برای تسهیل امور شهروندان از برخی درآمد‌های خود گذشت.

ارائه خدمات به صورت برخط (آنلاین) تنها یکی از این اقدامات است که به عنوان میراث این مجموعه ادامه و توسعه خواهد یافت.

وی گفت: همچنین کارکنان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با وجود تمام محدودیت‌های ناشی از کرونا، از سنگر‌های نشاط و امید برای عبور از بحران کرونا صیانت و پاسداری کردند و حتی کارکنان بخش‌های مطالعاتی که زحماتشان کمتر دیده شد، اما می‌دانیم درایت و هوشمندی این همکاران باعث شد مدل‌های روز و حساب شده‌ای برای اداره شهر در شرایط بحرانی به دست آید که تجارب غنی در ادامه مسیر افزایش تاب آوری شهر تهران خواهد بود.

وی تاکید کرد: مطالبات عمومی مانند فراهم‌سازی مسکن مناسب، شکل دهی تعاونی‌های خدماتی-رفاهی کارآمد و همچنین تخصیص یارانه‌ها برای جبران استهلاک جانی و‌مالی طول خدمت، از جمله مسایل کارکنان است.

اعطا ادامه داد: ضمن تاکید بر لزوم چابکسازی سازمانی باید گفت روش ایجاد قرارداد‌های حجمی برای کاهش اسمی تعداد پرسنل شهرداری باعث تضییع حقوق مالی این همکاران شده است و باید این قرارداد‌ها را به سمت مراکز هزینه آن‌ها هدایت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: همانطور که در گذشته همکاران محترم در این شورا خاطر نشان کردند این‌مسئله سبب شده است در بخش‌هایی نظیر رانندگان خودرو سرویس حتی فداکاری آن‌ها در راه خدمت به شهرداری تهران در دوره کرونا دیده نشود و‌حمایت‌های لازم از آن‌ها حین بیماری یا در صورت فوت نسبت به خانواده آن‌ها انجام نشود.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *