🌟 فرهنگی

از تشریح جزئیات یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا خبر‌هایی از بهارانه کتاب

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات کشورمان رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:


بیشتر بخوانید

  • نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی در بیمارستان بستری شد/ تمدید فراخوان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تا پایان خرداد

جزئیات یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تشریح شد

نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره رضوی با حضور مهدی رمضانی دبیر این دوره جشنواره، در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

در این مراسم، مهدی رمضانی دبیر یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به میزان شرکت در دوره‌هایی که برگزاری این رویداد ادبی به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است، گفت: از ششمین دوره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تا کنون که برگزاری آن به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است، در مجموع بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این رویداد ادبی شرکت کردند.

در صورت استقبال خریداران بر اعتبار بهارانه کتاب افزوده می‌شود

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) با اشاره به اهداف اولیه و ثانویه این طرح‌ها بیان کرد: باید در قالب طرح‌های مختلف از کتابفروشان حمایت کنیم و با سیاست‌های درست به تقویت فعالیت‌های آن‌ها کمک کنیم؛ تخفیف تنها راه حمایت نیست بلکه باید مسیر‌های مختلفی را طی کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم کتابفروشی‌ها به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند و به عنوان پاتوقی برای مردم قرار گیرند که نه فقط مکانی برای فروش کتاب بلکه محلی برای عرضه فکر و جایی برای گفتگو بین نویسنده و مخاطبان باشند.

او گفت: در صورت استقبال خریداران بر اعتبار بهارانه کتاب افزوده می‌شود.

آمار فروش کتاب در ساعات ابتدایی اجرای طرح بهارانه کتاب

طرح بهارانه کتاب امسال از ۱۷ خرداد ماه آغاز شده است و تا ۲۳ خرداد ماه ادامه دارد. در این طرح ۸۶۸ کتابفروشی عضویت دارند. از این تعداد ۶۶۶ کتاب در مراکز استان‌ها و ۲۰۲ کتابفروشی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.در ساعات ابتدایی اجرای طرح، در مجموع ۲۰ هزار و ۷۳۱ عنوان کتاب به ارزش یک میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان فروخته شد.

عرضه ۳۲ عنوان کتاب کانون با تخفیف ویژه

رضا برنگی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون هر چند وقت یک‌بار بخشی از کتاب‌های خود را به مناسبت‌های مختلف با تخفیف ویژه به مخاطبان عرضه می‌کند.

وی افزود: در آستانه فصل تابستان و به منظور پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، از روز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ به مدت یک ماه ۳۲ عنوان کتاب (هر هفته هشت عنوان) با ۲۵درصد تخفیف در سایت فروش محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: برای هفته اول، سه عنوان کتاب شعر، سه عنوان کتاب داستان کودک و دو عنوان رمان برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *