🌟 فرهنگی

رونمایی از ترجمه کتاب «در کمین گل سرخ» به هشت زبان/ نام‌گذاری روز «قصه و قصه‌گویی» به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد. در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:


بیشتربخوانید

  • «برده‌سور»، اثر جدید گلزار راغب در مسیر انتشار/ پیکر محمدرضا باطنی به خاک سپرده شد

رونمایی از ترجمه کتاب «در کمین گل سرخ» به هشت زبان زنده دنیا

کتاب «در کمین گل سرخ» مستندی مختصر و مفید از زندگی صیاد دل‌ها، شهید علی صیاد شیرازی است. این اثر که امروز از آن رونمایی شد، به گوشه‌هایی از دلاوری‌های این شهید والا مقام پیش از انقلاب و در دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره دارد و امروز به هشت زبان زنده دنیا برای علاقمندان خارجی ترجمه شده است.

کتاب دو زبانه مصطفی رحماندوست بازنشر شد

کتاب «قصه‌ی دو تا لاک‌پشت تنها» همان‌گونه که از اسمش پیداست داستان دو لاک‌پشت تنهاست، آقا لاک‌پشت و خانم‌لاک‌پشت؛ که هرکدام در یک سوی تپه‌ای زندگی می‌کنند و سرانجام یک روز تصمیم می‌گیرند به امید پیدا کردن دوستی برای خود از تپه بالا بروند و آن سوی تپه را جست‌وجو کنند.

کتابفروشی‌ها در بهارانه کتاب ثبت‌نام کنند

کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند از سه‌شنبه چهارم خردادماه ١٤٠٠ با مراجعه به سایت tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح «بهارانه کتاب۱۴۰۰» اقدام کنند.

لازم به ذکر است کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های قبلی، برای تایید شرکت در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

نام‌گذاری روز «قصه و قصه‌گویی» به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید

ثبت سی‌ام آذر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز قصه و قصه‌گویی، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده بود که به تازگی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید. بر همین اساس، این مناسبت پس از طرح و تصویب نهایی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تقویم رسمی کشور ثبت خواهد شد.

بر اساس این خبر، مدیرعامل پیشین کانون سال گذشته با ارسال نامه‌ای رسمی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این پیشنهاد را با هدف پاس‌داشت و هدایت هدف‌مند میراث معنوی یلدا و سنت ارزشمند قصه و قصه‌گویی به‌صورت رسمی مطرح کرد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *