🌟 اجتماعی

درخواست محرز از وزارت بهداشت برای صدور مجوز اورژانسی تزریق عمومی واکسن برکت

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت در نشست خبری روند واکسیناسیون و ساخت واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: واکسن کوو ایران برکت مراحل کار آزمایی بالینی خود را تحت نظارت افراد علمی انجام داد و در پروژه‌ها و کارآزمایی بالینی استاندارد‌های بین المللی اجرایی شد.

او افزود: جوان‌های زیادی ماه‌ها خانه نرفتند که واکسن با کیفیت و خوب در اختیار مردم قرار گیرد.

محرز با بیان اینکه کارخانه عظیمی راه‌اندازی شده که واکسن‌های لازم ایران را خواهد ساخت تا ما به واردات نیازی نداشته باشیم، تصریح کرد: همه دست به دست هم دادند که این پروژه با دقت پیش رود.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت گفت: ما که ناظر بر این پروژه بودیم به چشم می‌دیدیم همه چیز به خوبی پیش رفت.

او افزود: پرستاران و پزشکان شبانه روز پیگیر داوطلبان تزریق بودند و همه چیز از نظر من عالی بود و بچه‌ها مچکریم عالی اجرایی کردید.


بیشتر بخوانید

  • ادامه روند واکسیناسیون با واکسن کووایران برکت در فاز سوم مطالعه

محرز با بیان اینکه امیدوارم مردم هر چه زودتر از این واکسن استفاده کنند، گفت: در کشور‌هایی که واکسن زدند، همه چیز راه افتاده است و باید از مهرماه مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت گفت: اکنون کل دنیا با کمبود واکسن مواجه هستند. ما نمی‌توانستیم با تحریم این روند را زودتر شروع کنیم و به محض دریافت ویروس این واکسن از بیماری در اردبیل، واکسن سازی را آغاز کردیم.

او با بیان اینکه این واکسن موثر است و امیدوارم مردم به زودی با این واکسن واکسینه شوند، تصریح کرد: با توجه به نتایجی که تا کنون حاصل شده، ایمنی زایی و بی ضرر بودن واکسن کوو ایران برکت محرز شده است و از وزارت بهداشت درخواست دارم که در صورت صلاحدید مجوز اورژانسی تزریق عمومی واکسن کوو ایران برکت به زودی صادر شود.

محرز گفت: بیشترین تجربیات واکسن سازی در آمریکا انجام شد، چرا که زودتر اقدامات را شروع کردند.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت تصریح کرد: بسیاری خوشبین هستند که سالی یکبار واکسن مجدد تزریق شود، اما باز باید زمان بگذرد تا بتوانیم نتایح قطعی را اعلام کنیم.

درحال تکمیل …

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *