🌟 اجتماعی

تزریق فاز سوم واکسن کوو ایران برکت انجام شد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تزریق فاز سوم واکسن کوو ایران برکت امروز (یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه) با حضور مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کووایران برکت و شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

کد ویدیو

مینو محرز اولین داوطلب دریافت فاز سوم واکسن کوو ایران برکت

اولین داوطلب تزریق فاز سوم واکسن کوو ایران برکت، مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کووایران برکت بود که کار تزریق واکسن بر روی وی انجام شد.

کد ویدیو

ایران توان تولید همه نوع واکسنی را دارد

مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کووایران برکت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: از ابتدای شروع مطالعه واکسن برکت من و دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرده بودیم که داوطلب دریافت واکسن هستیم.

او با بیان اینکه تزریق امروز من به این معناست که این مطالعه تا به اینجای کار به خوبی پیش رفته است و ما به نتیجه دلخواه رسیده ایم، گفت:من با خیال راحت این واکسن را تزریق می‌کنم و به مردم ایران هم می‌گویم با خیال راحت این واکسن ایمن را دریافت کنند.

محرز ادامه داد:شروع این واکسیناسیون خوشحال کننده است و آغاز راهی است که ایران توان تولید واکسن‌های دیگر را نیز دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دومین داوطلب دریافت فاز سوم واکسن کوو ایران برکت

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز دومین داوطلب دریافت فاز سوم واکسن کوو ایران برکت بود که کار تزریق بر روی او نیز انجام شد.

کد ویدیو

باید در تولید واکسن بی نیاز از دنیا شویم

همچنین شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ابتدا باید تشکر کنم از ستاد اجرایی که کار بزرگی را انجام دادند.

او با بیان اینکه از وقتی که تزریق واکسن در مراحل مطالعه اعلام شد، من اعلام کردم که این واکسن را دریافت خواهم کرد، گفت: اعلام کردم هیچ واکسن خارجی دریافت نمی کنم و تنها واکسن ایرانی به خصوص واکسن کوو ایران برکت را دریافت می‌کنم.

شهریاری گفت: اعتقاد داشتم دانشمندان ما بهترین واکسن‌های دنیا را تولید خواهند کرد.

او گفت: من در فاز دوم داوطلب شدم، اما نپذیرفتند، همچنین من به وعده ام عمل کردم چرا که نخبگان ما اگر کاری رابخواهند می‌توانند انجام دهند.

شهریاری ادامه داد: امیدوارم تولید انبوه واکسن را داشته باشیم و در این مرحله باید به جایی برسیم که هیچ نیازی از هیچ واکسنی نداشته باشیم.

آخرین جزئیات تولید واکسن کوو ایران برکت از زبان رئیس ستاد اجرایی

همچنین محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: خدا را شاکریم که زودتر از موعد مقرر به تولید انبوه رسیدیم.

وی افزود: اولین خط تولید ما اردیبهشت ماه یک میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت را تحویل وزارت بهداشت می‌دهد و در خرداد ماه بین سه تا سه و نیم میلیون دوز را تولید و تحویل وزارت بهداشت می‌کنیم.

او با بیان اینکه تولیدات ما در تیر ماه به ١٠ تا ١٢ میلیون دوز خواهد رسید، افزود: این عدد در مرداد ماه بین ١٢ تا ١۵ میلیون دوز خواهد رسید و ما تا پایان مرداد ٣٠ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهیم کرد و تحویل وزارت بهداشت برای تزریق عمومی خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه با تلاش جوانان نخبه و مجاهد این عدد به میزان مورد نظر خواهد رسید، ادامه داد: امیدواریم این بلا از تمام جامعه بشری حذف شود و ظرف سه الی چهار ماه آینده ایران جزء کشور‌هایی خواهد بود که بیشترین تزریق را خواهد داشت.

مخبر گفت: از طریق واردات و تولید واکسن‌های دیگر ظرف سه الی چهار ماه آینده از واردات واکسن در کشور بی نیاز خواهیم شد.

او ادامه داد: تحریم‌ها در تولید و تجهیزات ساخت واکسن بی تاثیر نیست و اگر نبود می‌توانستیم با واردات این موضوع را حل کنیم.

او با بیان اینکه تولید در دنیا با مشکل مواجه است و در کشور‌های پیشرفته مرگ و میر زیاد است، گفت: قطعا تحریم‌ها موثر بوده است و ستاد اجرایی در واردات نقشی نداشته و نخواهد داشت.

مخبر گفت: به هیچ وجه فکر نمی‌کردیم به این سرعت به این مرحله برسیم.

او با بیان اینکه از ابتدا روز به روز وضعمان بهتر شده است و روزانه به صورت غیر قابل تصوری پیش رفته ایم، بیان کرد: راندمان کار به ١۵ برابر رسیده است.

مخبر ادامه داد: اینکه چرا تجهیزات جدید راه اندازی کردیم این است که در حال حاضر چنین تجهیزاتی برای تولید واکسن در کشور نیست، چرا که اگر این ظرفیت بود این کار نمی‌کردیم.

او با بیان اینکه از ٧ مسیر تولید واکسن را شروع کردیم و همه مسیر‌ها به مرحله انسانی رسیده است، افزود: به محض اینکه از این خط مطمئن شویم سایر خط‌ها را پیش خواهیم گرفت.

مخبر گفت: همچنین جمهوری اسلامی به لطف خدا به مرحله‌ای رسیده است که مردم می‌توانند هر واکسنی که دوست دارند بزنند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *