🌟 اجتماعی

نقش فرهنگ ایثار در تحقق تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، در  اولین سمپوزیوم رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با موضوع “دیپلماسی ایثار، محور تحقق نوین اسلامی”  که با حضور تعدادی از رایزنان فرهنگی کشور‌های دیگر با هدف هم اندیشی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معظم، اظهار کرد: ایثار و رفتار فداکارانه، به فطرت وجودی انسان‌ها برمی گردد و در همه جای دنیا به عنوان فرهنگی انسانی شناخته می‌شود.

وی افزود: دنیا در حال برنامه ریزی زمان پسا کرونا است و رفتار ایثارگرانه می‌تواند محور فرهنگی قرار بگیرد. ما معتقدیم که ایران با تاریخ ۸ سال دفاع مقدس و حس نوع دوستی، از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی کافی در رابطه با این موضوع، برخوردار است.

سلیمانی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری رایزنان فرهنگی‌مان در کشور‌های دیگر، مروجان خوبی برای ترویج فرهنگ ایثارگری در دنیا باشیم.

در ادامه ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: مسائل معنوی اختراع شدنی نیستند، کشف شدنی اند. یکی از این معنویات که در همه انسان‌ها وجود دارد، ایثار است. بعضی، آن را خاموش و بعضی دیگر، آن را مشتعل می‌کنند.

وی افزود: ایثار به معنای برگزیدن دیگران و نفی خود است. کسی که بتواند نفس خود را مهار کند، از شیطان و فریب‌های دنیا دور می‌ماند.

ابراهیمی ترکمان عنوان کرد: ایثارگر، شناور نیست؛ شناگر است. خودش مبارزه می‌کند تا به مقصد برسد و منتظر نیست بقیه او را به جلو هدایت کنند.

همچنین کامیار ثقفی، رئیس دانشگاه شاهد، در خصوص تمدن نوین اسلامی گفت: آرمان کشور‌های غربی، ثروت و رفاه است؛ در صورتی که آرمان در نگاه اسلامی از تعاون شروع می‌شود و به تعبد و تقرب می‌رسد.

وی افزود: برای تحقق یک دولت اسلامی، یک حرکت عمومی با حضور جوانان انقلابی نیاز است. هم چنین، ارتباط با دنیا یکی از ماموریت‌های اصلی جمهوری اسلامی است.

در ادامه سمپوزیوم، از ۱۵ جلد کتاب ترجمه شده نشر شاهد با عنوان های ذیل، رونمایی شد:
– ۵ جلد ترکش های ولگرد
– کسی که هیچ وقت گم نمی شود
– پاوه سرخ
– پرواز سفید
– گلین عروس سرخ پوش
– پا به پای شما می دویدم
– آن روز، ۸ صبح
– داستان بهنام
– داستان مریم
– چه کسی ماشه را خواهد کشید
– به آن چشم ها نگاه کن

سپس، از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان، تجلیل به عمل آمد.

هم چنین، رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ۵ کشور لبنان، اسپانیا، هند، آفریقای جنوبی و ژاپن، از طریق ویدیو کنفرانس در خصوص تحقق تمدن نوین اسلامی از طریق دیپلماسی ایثار، با یکدیگر هم اندیشی کردند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *