🌟 فرهنگی

مذاکرات آمازون برای خرید کمپانی MGM با ۹ میلیارد دلار

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ایندی‌وایر، آمازون قصد دارد حضور گسترده تری را در هالیوود داشته باشد. گزارش شده این کمپانی چند هفته‌ای است  در حال مذاکره برای خرید استودیو‌های شرکت MGM با پرداخت مبلغ ۹ میلیون دلار است. پیش از این در پاییز اعلام شده بود شرکت MGM قرار است فروخته شود و اپل نیز یکی از خریداران است.

در این هفته اولین اطلاعات از مذاکرات آمازون با MGM منتشر شد. در این اطلاعات گزارش شده بود که آمازون برای یک قرارداد احتمالی با مترو گلدوین مایر وارد مذاکره شده و پیشنهادی بین ۷ الی ۱۰ میلیارد دلار ارائه کرده است. منابع نزدیک به این مذاکرات می‌گویند که کمپانی MGM به خریداران خود قیمت ۹ میلیارد دلاری را پیشنهاد داده، اما عده‌ای معتقند که ارزش این کمپانی در حدود ۵ میلیارد دلار است. مترو گلدوین مایر مدعی است که یکی از بهترین آرشیو‌های سینمایی و تلویزیونی را دارد.

آمازون، در حال حاضر ۲۰۰ میلیون مخاطب جهانی دارد و جف بزوس نیز اخیرا به سرمایه گذار‌ها اعلام کرده که ۱۷۵ میلیون از این مخاطبان در طی سال اخیر محتوای این کمپانی را به صورت آنلاین تماشا کرده اند. آمازون نیز در سال ۲۰۲۰، ۱۱ میلیارد دلار برای خرید برنامه‌های تلویزیونی، سینمایی و موسیقی برای سرویس آمازون پرایم خرج کرده است که ۴۰ درصد نسبت به سال  ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ هم هلدینگ MGM گزارش سود آوری ۴۰۳ میلیون دلاری را داد که نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است. سود خالص آن ۲۹ هم میلیون دلار گزارش شد. یکی از فیلم‌های مورد انتظار کمپانی مترو گلدوین مایر، «زمانی برای مردن نیست» از مجموعه فیلم‌های جیمزباند است که اکران آن چندین بار به دلیل شیوع کرونا به عقب افتاده.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *