🌟 فرهنگی

بررسی جایگاه اسلام و ایران در قرن جدید در پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر»

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،احمد زرنگار مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه صدا و سیما و دبیر اجرایی این همایش در این خصوص گفت: مراسم افتتاحیه همایش روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه صدا وسیما و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در این مراسم آیت الله صادقی رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا و حجت الاسلام و المسلمین رضوان طلب از استادان حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهند کرد. دبیری علمی این همایش بر عهده دکتر سید حسن شهرستانی است.

زرنگار اضافه کرد: مراحل دریافت مجوز درجهی ISC این همایش نیز انجام شده است و مقالات برگزیده، با درجه ISC منتشر خواهد شد.

ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی، برگزاری پنل‌های تخصصی در خصوص محور‌های موضوعی همایش و انتشار کتاب چکیده مقالات از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش می‌باشد.

در بخش اصلی پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر»، تعداد ۴۳ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۱۶ مقاله در این همایش ارائه خواهد شد. در بخش دانشجویی نیز تعداد ۲۲ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش رسیده است که از این بین تعداد ۴ مقاله ارائه خواهد شد.

اعضای دو کمیته اجرایی و علمی عبارتند از:

۱-کمیته اجرایی: آقایان دکتر احمد زرنگار، حسین قرائی، سید عارف علوی، حجه الاسلام دکتر معتمدی، دکتر علی طهماسبی، مهندس علی ستاری، مهندس محمد شاهبازی، حسن قاسمی و محمد حسام پور.

۲-کمیته علمی:آقایان دکتر سید حسن شهرستانی (دبیر کمیته)، دکتر سید محمد حسینی، دکتر علیرضا پویا، دکتر محمد مهدی موسوی مهر، دکتر علی اصغرخندان، دکتر عزیزا… سالاری و دکتر احمد زرنگار

محور اصلی این همایش «اسلام و ایران در قرن جدید» است و محور‌های فرعی شامل موضوعات زیر است:

۱- چشم انداز آینده اسلام و ایران در اصل تکاملی انقلاب اسلامی

۲- تأثیر علم، فرهنگ و ادب ایرانی در ایجاد تمدن نوین اسلامی

۳-هنر و رسانه به مثابه ارکان تمدن نوین اسلامی

۴- تحولات اجتماعی اسلام و ایران در قرن جدید

۵- علوم انسانی در قرن پانزدهم و ضرورت تحول

۶- بازخوانی و آسیب شناسی تجربه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در قرن گذشته

۷-هویت دینی و هویت ملی در بستر ارتباطات جهانی قرن جدید

۸- چشم انداز سبک زندگی، معنویت و اخلاق در قرن پانزدهم

علاقمندان جهت حضور در همایش از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه صداوسیما میتوانند از لینک https://connect.iribu.ac.ir/rce۰ykp۸۵ei۵/?proto=true استفاده و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به وب سایت همایش: hekmatmotahar.iribu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *