🌟 فرهنگی

قصه دختری جوان که خدا را بین جذامی‌ها ملاقات کرد/ وقتی نام سردار سلیمانی برای خواننده جوان برکت می‌آورد

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی برنامه جشن رمضان، بیست و هفتمین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی با حضور بانوی قهرمان ۳۵ ساله به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

این برنامه قصد دارد که همانند سال‌های گذشته، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی بخشی و شادی آفرینی را به جامعه منتقل کند. از این رو هرشب میزبان مهمان‌های متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه‌های جذاب و شنیدنی دارند.

شب گذشته زینب پورابراهیم و بابک افرا میزبان الناز باقری ۳۵ ساله بودند. بانویی که در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شده و قبل از شروع کار‌های خیر بسیار مغرور و لجباز بوده است.

او درباره شروع فعالیت‌های خود گفت: یک روز جلوی سینما هجرت ساندویچ میخوردم، نصف آن را دور انداختم، یک کارتن خواب آمد و آن را برداشت، با عصبانیت به او گفتم که چرا آن را برداشتی، کثیف است. او گفت مشکلی ندارد میخواهم آن را بخورم. من خندیدم، او گفت نخند من هم یک روز مثل تو بودم. آن کارتن خواب دارای مدرک کارشناسی ارشد روان شناسی بود که از صد به صفر رسیده بود.

وی افزود: آشنایی با آن کارتن خواب که بعدا اعتیادش را ترک کرد و خانواده تشکیل داد، باب ورود من به کار‌های خیریه، رفتن بین معتادان و کودکان کار شد. هر هفته بین کودکان کار می‌رفتیم و برای آن‌ها غذای گرم میبردیم. الان با دوستان در زمینه آموزش و فعالیت‌های دیگر کودکان هم کار می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه خیریه الفبای مهربانی در بلایای طبیعی کشور افزود: چند زوج جوان از دوستان ما ماه عسل خود را مشغول توزیع کمک به آسیب دیدگان سیل بودند. تیم ما در سیل لرستان برای مردم سرگرمی ایجاد کرد، در منطقه‌ای مردم خیلی غمگین بودند و ما در آن حالت برایشان جشن برگزار کردیم.

باقری خاطرات خود از کمک به کارتن خواب‌ها را اینگونه ادامه داد: یک بار مامور‌ها من را هم بین کارتن خواب‌ها بردند، آن‌ها هم روی من تعصب داشتند و به مامور‌ها میگفتند که او خواهر ماست.

وی در ادامه با اشاره به ایست قلبی خود در سال۹۵ اظهار کرد: شب یلدای سال ۹۵ دچار ایست قلبی شدم، خانواده ام از مشکلات جسمی من خبر نداشتند، بعد از اینکه یکبار دیگر به زندگی بازگشتم، پزشک‌ها گفتند که پیشرفت سرطان در بدن تو زیاد بوده و فقط یک ماه فرصت داری؛ اما چند سال است که از آن اتفاق می‌گذرد و من همچنان زنده ام، حتی در مراسم تشییع دو پزشکی شرکت کردم که از من قطع امید کرده بودند.

باقری گفت: در روز‌هایی که من در بیمارستان بستری بودم، کارتن خواب‌ها جلوی بیمارستان جمع میشدند و پیگیر حال من بودند. من از پدر و مادرم تشکر میکنم، چون کار خیر را به من یاد دادند. با گران‌ترین وسایل هم حالم خوب نبود، اما بعد از کار‌های خیر حالم خوب شد.

وی در پاسخ به اینکه کجا خدا را دیدی بیان کرد: من خدا را در شهرک جزامی‌های شهر مشهد ملاقات کردم. همچنین وقتی دردی را سراغ من میفرستند تا او را صدا بزنم و یادم بیاید که که هستم و باید چه کار کنم.

در ادامه ستار شمس خواننده جوان وارد استودیو شد.

او درباره فعالیت‌های هنری خود گفت: گویندگی هم میکنم. چند وقت پیش اثری در وصف سردار سلیمانی تولید کردیم که آهنگسازی و تنظیم آن برعهده من بود و حائز رتبه شد.

شمس که اصالتا گیلانی است در ادامه قطعه میرزا کوچک خان را به صورت زنده اجرا کرد.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *