هنری

جشنواره فیلم عمار ۱۸ تا ۲۴ دی برگزار می‌شود/ طالب‌زاده: عمار آمده حرف بزند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری دوازدهمین دوره جشنواره فیلم و اولین جشنواره علوم انسانی عمار با حضور نادر طالب زاده، سعید خورشیدی و مجتبی نامخواه برگزار شد.

در دوازدهمین جشنواره فیلم عمار از ۱۲ مهرماه تا ۳۰ آبان، بالغ بر ۳ هزار اثر در بخش فیلم، داستانی، پویانمایی، مستند و قالب‌های تلویزیونی به دبیرخانه رسید که ۵۸۰ اثر در حوزه طرح و متن سریال بود و در بخش داستانی هم ۴۶۲ اثر دریافت شد.

بیشترین اثر بعد از تهران، از خراسان رضوی، اصفهان، قم و البرز به جشنواره رسیده است. افتتاحیه جشنواره ۱۸ دی در حوزه هنری و اختتامیه آن در ۲۴ دی ماه در همین مرکز برگزار خواهد شد و در این ایام اکران‌های مرکزی آن در سینما فلسطین انجام خواهد شد.

امسال پاسداشت دو چهره بزرگ فرهنگی یعنی آقایان محمد سرور رجایی و مسعود جعفری جوزانی را برگزار می شود. اکران‌های مردمی هم در طول جشنواره برقرار است و اکران کننده‌ها می‌توانند از طریق سایت جشنواره برای اکران مردمی جشنواره اقدام کنند. اکران مجازی آثار هم در سایت عماریار انجام خواهد شد.

در نشست خبری جشنواره عمار امسال، نادر طالب زاده با یاد از وحید جلیلی گفت: ماموریت وحید جلیلی در صدا و سیما ایجاد بستر تحول در این سازمان است و این نشان دهنده تفکر ریشه‌ای و قصد برای تحول جدی در سازمان صدا و سیما است.

طالب زاده افزود: در حوزه جنگ نرم و تفکر، «عمار» یکی از جا‌هایی بود که خوب گرفت؛ در تشریح عمار باید بگویم عمار، نگهبانان انقلاب اسلامی هستند و ما امروز در این جشنواره آدم‌های حرفه‌ای را می‌بینیم؛ یکی از خصوصیات «عمار» این است که هویت انقلاب اسلامی در آن گنجانده شده است.

او در ادامه گفت: رسانه و حوزه هنری و فارابی احتیاط زیادی نسبت به این موضوعات دارند، ولی جوان انقلابی باید به دنبال آنها برود و فساد را در کشور جراحی و نمایان کند.

دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم عمار تصریح کرد: ۵ نفر از مهمانان خارجی که تسلط زیادی در موضوع قاسم سلیمانی دارند، امروز نمی‌توانند برای حضور در مراسم این شهید بزرگوار ویزا بگیرند؛ در صورتی که این افراد در شرایط عادی در کشور رفت و آمد دارند و در آنتن‌های زنده برنامه اجرا می‌کنند. عمار جایی نیست که دهانش را ببندد و آمده است که حرف بزند.

سعید خورشیدی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنوراه عمار هم گفت: در حوزه نقد گفتمانی، جشنواره تلاش کرده است که مخاطب خود را به مطالبه گری فرا بخواند. از ابتدا تلاش کردیم عمار به مرکزی برای تامل و فعالیت فعالان حوزه رسانه تبدیل شود.

مجتبی خورشیدی دبیر علمی جشنواره علوم انسانی عمار، گفت: جشنواره عمار، تجربه تحقق یافته‌ای از تعامل اهالی رسانه و حوزه اندیشه دارد که امروز حاصل ده سال تجربه را در قالب جشنواره علوم انسانی در معرض ظهور قرار داده است. در طول جشنواره عمار، شخصیت‌های زیادی از حوزه علوم انسانی در خدمت جشنواره بودند و به نوعی این جشنواره، حاصل فکر آن‌ها است که در جشنواره علوم انسانی هم از حضور آن‌ها بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *