🌟 فرهنگی

تلاش‌های یک قاضی را برای نجات یک هنر دوست در «یا این یا آن» بخوانید

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «یا این یا آن» اثر سورن کیرکگور با ترجمه صالح نجفی در نشر مرکز منتشر شد. نویسنده کتاب با نام مستعار b معرفی می‌شود. قاضی نامه‌های بلندی به a که نام مستعار نویسنده جوان و زیبایی دوست مجلد اول است، می‌نویسد. می‌کوشد او را متقاعد کند اگر به زندگی از منظر اخلاق نگاه کند، زندگی اش سرشارتر و کامبخش‌تر می‌شود. منظور او از اخلاق، پذیرفتن تعهد و مسئولیت است.


بیشتربخوانید

  • چگونگی فروپاشی امپراتوری شوروی را در «انقلاب‌های ۱۹۸۹» بخوانید

a خود را وقف تفریح و تفنن هنری کرده است. قاضی معتقد است انسجامی که زندگی زناشویی به آدمی می‌بخشد، شادی و شعفی بیشتر از اغواپیشگی محض می‌آورد، هرچند کشف این شادی به شکیبایی و پای بندی نیاز دارد.

قاضی به دوست جوانش یاد آوری می‌کند فهم مشترک ما از ماجرا‌های عاشقانه به لطف آفریده‌های هنری ایجاد می‌شود. غایت آن انبساط خاطری است که درست در لحظه‌ای که پای در گل و لای زندگی هر روز می‌گذاریم از کف می‌رود و جایش را به ملال می‌دهد.

قاضی معتقد است اگر a زندگی اخلاقی پیشه کند، می‌تواند جانش را نجات دهد. او معتقد است حل معما در یادآوری این حقیقت پنهان است زندگی علاوه بر ارزش زیباشناختی اش جنبه داوری اخلاقی هم دارد.

 

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *