هنری

شرحی بر وصیت نامه سردار سلیمانی را در «شرح دلبری» بخوانید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چلهم سردار سلیمانی، موعد قرائت وصیت مردی می‌شود که اکنون، پس از دفاع از در و دیوار حرم مطهر علوی و حسینی و زینبی، توفیق دفاع از حقیقت ولایت امیر المؤمنین علیه السّلام را پیدا کرده و طائف حرم عشق گشته است. حاج قاسم با وصیت خویش نشان داد که هنوز زنده است، نفس می‌کشد، و بیش از پیش با دستان ساده، اما پر‌توان خویش، بر سر یتیمان وادی عشق دست کشیده و نزد خداوند خود با ندای یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ آنان را شفاعت می‌کند.


بیشتربخوانید

  • محسن محسن قاسم»؛ از محسن حججی تا سردار سلیمانی

وصیت حاج قاسم، تحفه‌ای بود برای تمام آنانی که توفیق پیدا کردند، یک اربعین در سوز عشق وصال ذوب شوند و در کنار غم قاسم سلیمانی، به سرفرازی «مکتب سلیمانی» بیاندیشند و در آن وادی قدم گذارند.

در کتاب «شرح دلبری» اثر محمدعلی تولائی که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر شده، سعی شده است با نگاهی گذرا به وصیت نامه حاج قاسم گریزی به اندیشه‌های والای او زده شود و از روزنه فهم بهتر غزل عاشقانه او، توشه‌ای جهت اعتلای مکتب سلیمانی بگیرد.

کتاب با پیام تسلیت مقام معظم رهبری در ۱۳ دی ماه ۹۸ آغاز می‌شود و بخش‌به‌بخش وصیت‌نامه سردار را بررسی می‌کند. در اولین بخش، از «اعتقاد صحیح، قدم اول برای حرکت» اینگونه بیان می‌کند که شروع هر حرکتی مبتنی بر بینش صحیح است و هرکسی با این بینش تربیت شود، شهادت را صحیح‌ترین عقیده خود می‌پندارد و در این راه قدم برمی‌دارد. از آنجایی که نعمت شکر کردن شاخصه‌ای برای انسانیت نیست، در بخش «شکر نعمت، فهم نعمت»، روش‌های مواجهه با نعمات الهی را بیان می‌کند و از جهاد اکبر و اصغر در سیره زندگی حاج قاسم سخن به میان می‌آورد.حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه اش، خداوند را به خاطر اینکه در مسیر اهل‌بیت (ع) قرار گرفته و بر مصیبت ایشان گریسته است، شکر می‌کند.

سردار سلیمانی در بخش‌های پایانی وصیت‌نامه اش، به ولایت‌مداری و شناخت عمیق و دقیق از، ولی زمانه خود این‌طور اقرار می‌کند «خامنه‌ای عزیز را عزیز جان خود بدانید» و حرمت او را حرمت مقدسات بدانید. «شرح دلبری»، شرحی بر منشور انسان‌سازی حاج قاسم است که در چهلمین روز شهادتش، جانشین وی در مصلای امام خمینی (ره) آن را خواند.

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *