🌟 فرهنگی

«ماندن در وضعیت آخر» اثری که آموزهایش جریان ساز شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «بلندی‌های بادگیر» قصه عشق و انتقام کتاب «ماندن در وضعیت آخر» با ترجمه اسماعیل فصیح در نشر نو منتشر شد. این اثر حاصل پژوهش‌ها و جستجو‌های طبابت روانپزشکی به نام هریس است. شور هیجانی که پس از انتشار کتاب ایجاد شد از تاثیر واقعی آموزه‌های آن حکایت می‌کند. هزاران نامه افراد مختلف که در گروه‌ها و طبقات مختلف اجتماعی می‌زیستند و شغل و عقاید گوناگونی داشتند به دست نویسنده رسید. این سیل نامه نشان می‌داد چه تاثیرمثبتی این دستاورد روانپزشکی داشت.


بیشتربخوانید

  • «بلندی‌های بادگیر»؛ قصه عشق و انتقام

نویسندگان نامه‌ها می‌خواستند اطلاعات و توضیحات بیشتری درباره «ماندن در وضعیت آخر» داده شود و مطالب کتاب به پریش‌های آن‌ها پاسخ دهد. همچنین پیشنهاد‌های این روانپزشک به شرکت کنندگان در سمینارهایش در این اثر آمده است.

در بخشی از این اثر می‌خوانیم:

«روزی از خواب بیدار می‌شویم و احساس می‌کنیم که عرش را سیر می‌کنیم. ولی گاهی فقط در عرض یک ثانیه، یک اخم، یک بی‌احترامی، یا یادآوری یک شکست، می‌تواند همه چیز را خراب کند؛ و این احساس گاهی همه‌ی روز طول می‌کشد. ممکن است ده‌ها کتاب درباره‌ی رفتار و انگیزش و تسکین‎های روحی خوانده باشیم. ممکن است درون‌نگری و آینده‌نگری و گذشته‌نگری داشته باشیم، ولی همین که یک نفر پا روی دممان می‌گذارد، یا مصیبت آغاز می‌شود، همه‌ی این‌ها می‌تواند از ذهنمان خارج شود و به جایش احساس‌های بد تا مغز استخوان‌مان نفوذ کند و همه‌ی ندا‌های عقل را که می‌توانست به ما اطمینان و امید بدهد که زندگی می‌تواند دوباره خوب شود، از وجودمان بیرون براند. بیشتر ما عوارض این حالت را می‌شناسیم: بی‌حوصلگی، افسردگی، بی‌تفاوتی، بی‌خوابی، آه کشیدن، کار زیاد و عدم رغبت به انجام آن، بی‌برنامگی، غم، عدم اشتیاق، تنهایی؛ و خلاصه: خالی بودن.

اما خوبی کار در این است که اگرچه نمی‌توانیم جلوی احساس‌های بد را بگیریم، می‌توانیم از ماندنشان جلوگیری کنیم.»

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *