طرز تهیه بورانی لبو

فیلم طرز تهیه بورانی لبو طرز تهیه لبو عکس بورانی لبو ماست و لبو نی نی سایت خواص بورانی لبو خواص ماست و لبو خواص بورانی ماست و لبو طرز تهیه ماست و لبو قالبی

بورانی لبو یکی از انواع پیش غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی لبو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لبو ۲ عدد
ماست چکیده ۱ کاسه
سیر ۲ حبه
نعنا خشک ۱ قاشق مرباخوری
کنجد ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه بورانی لبو

مرحله اول

برای تهیه بورانی لبو خوشمزه ابتدای کار لبو را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی لبو ها را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم لبو به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان لبو را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم لبو کاملا خنک شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه ماست را به همراه سیر رنده شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا لبو رنده شده را به مخلوط ماست و سیر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا لبو درون ماست پخش شود و رنگ ماست تغییر کند. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، کنجد و نعنا درون بورانی می ریزیم.

مرحله پنجم

در نهایت بورانی لبو را مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد هم برود. در آخر بورانی لبو را به دلخواه تزئین کرده، سپس سرو کنید. نوش جان.